مازندشورا: سیدمحمد سیدی مدیر نمایشگاه شهر آفتاب ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریهای ایران در گفتوگو خبرنگار تسنیم اظهار داشت: نمایشگاه شهر آفتاب در اردیبهشتماه 95 و با برپایی نمایشگاه کتاب کار خود را آغاز کرد و پس از آن نیز 2 نمایشگاه صنایع چوب و نمایشگاه هفته تجاری چین در قالب نمایشگاه انتقال تکنولوژی در آن برگزار شد.
وی افزود: پس از برگزاری این 3 نمایشگاه با توجه به اینکه نیازمند مهیا شدن برای برگزاری نمایشگاههای بزرگتر بودیم وقفهای کوتاه در برپایی نمایشگاههای جدید بهوجود آمد و در این فاصله به تکمیل نقایص اقدام کردیم، ضمن اینکه با رفع این نقصها امیدواریم از ماه آتی طبق تقویم اعلام شده نمایشگاههای خود را برگزار کنیم.
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب بیان کرد: طبق تقویم اعلامی در فاز اول 18 نمایشگاه دیده شده که 3 نمایشگاه آن برگزار و 15 نمایشگاه دیگر تا پایان امسال برگزار میشود. همچنین در فاز دوم که مربوط به سال 96 است 18 نمایشگاه برگزار میشود.
سیدی اضافه کرد: این تعداد نمایشگاه حتماً افزایش پیدا میکند به این دلیل که ما باید بیشترین استفاده را از فضای خود برده تا بتوانیم دورههای نمایشگاهی را برگزار کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که در راستای جابهجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه مشکلات موجود حل شده است یا خیر، گفت: با همت مجموعه شهرداری مترو شهر آفتاب راهاندازی و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و احتمالاً تا بهمنماه مشکل مترو برطرف شود و هماکنون در زمان برپایی نمایشگاه مترو به طور کامل فعال است.
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به لزوم برندسازی نمایشگاهی بیان کرد: در راستای استراتژیهای نمایشگاه که افزایش صادرات است و با توجه به اینکه نمایشگاه یک ابزار بازاریابی است با شرکت AMB که در حوزه فلز فعال است قرارداد 3 ساله منعقد شده است.
سیدی افزود: نمایشگاه نقش بسیار بالایی در توسعه صادرات دارد و یکی از مشکلات توسعه صادرات موضوع ورود تکنولوژی به کشور است که در این راستا از ظرفیت نمایشگاه شهر آفتاب برای انعقاد قرارداد خارجی و برپایی نمایشگاههای خارجی استفاده میکنیم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه فضای سیاسی و اقتصادی کشور رو به باز شدن است امیدواریم برگزاری نمایشگاههای بینالمللی در کشور افزایش یابد.
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: شهر آفتاب زمینههای برند شدن یک فضا را باید داشته باشد و در حال حاضر سختافزار و نرمافزار نمایشگاه شهر آفتاب این امید را بوجود آورده که به یک برند تبدیل شود.
سیدی اضافه کرد: تنها مشکل ما در این زمینه موضوع توسعه است چرا که هماکنون فضای نمایشگاهی به اندازه کافی نداریم و از سرمایهگذاران میخواهیم با توجه به صرفه اقتصادی در نمایشگاه اقدام به سرمایهگذاری کنند که در این صورت تحقق این امر 5 برابر وضع موجود فضای نمایشگاهی خواهیم داشت.
وی بیان کرد: سرمایهگذارانی برای سرمایهگذاری اعلام آمادگی کردهاند و در حال بررسی شرایط آنها هستیم که اگر سرمایهگذاری محقق شود و توسعه صورت گیرد مدعی هستیم که شهر آفتاب میتواند قطب نمایشگاهی منطقه باشد.
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب درباره سایر نمایشگاههای داخل ظهر تهران نظیر سئول گفت: بحث رقابت با این نمایشگاه به هیچ عنوان مطرح نیست. هرچند ممکن است مشکلاتی در نمایشگاه سئول وجود داشته باشد که صحبت کردن درباره آن در صلاحیت شورای شهر و شهرداری است اما همراهی و همکاری بسیار خوبی با سایر نمایشگاهها داریم و امیدواریم این امر سبب کاهش مشکلات شود.
سیدی گفت: نمایشگاه از جنس رسانههای 5 حسی است و طبیعتاً به لحاظ همخانوادگی از تمام اصحاب رسانه حمایت میکند.
وی افزود: از رسانههای اعم از نشریات و خبرگزاریها میخواهم کمک کنند تا بتوانیم نقش خود را در یک فضای مناسب و در راستای مسائل اقتصادی، تجاری، کشاورزی و غیره ایفا کنیم.
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب تصریح کرد: برای برپایی هر نمایشگاهی آمادگی کامل داریم و تمامی پیشنهادات در این زمینه را بررسی میکنیم؛ امیدواریم سال بعد نمایشگاه مطبوعات در شهر آفتاب برگزار شود.
سیدی در پایان خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم در نمایشگاه مطبوعات و غرفه تسنیم حضور پیدا کردم چرا که تسنیم رسانهای موفق و جوان است که به مجموعه آن تبریک عرض میکنم.
انتهای پیام/