مازندشورا: محمد شعبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه جلد 1 و 2 این کتاب به ترتیب در 70 و 55 صفحه ویژه مربیان و مدیران در همه مدارس استان توزیع شد، زمان توزیع جلد سوم این کالای فرهنگی را تابستان سال آینده اعلام کرد.
وی هدف از انتشار کتب مذکور را ساماندهی امور فرهنگی و پرهیز از آسیب های اجتماعی در مدارس استان دانست.
وی با اشاره به رویکرد آسیبشناسی در معاونت فرهنگی و پرورشی اضافه کرد: این معاونت در آموزش و پرورش مازندران به فعالیت های پژوهشی برای رفع مشکلات تاکید دارد.
معاون آموزش و پرورش مازندران با اعلام نیاز مدارس به مهندسی فرهنگی، یاد آور شد: این مهم براساس اسناد فرادستی، طرح تحول بنیادین و اجرای دورههای آموزشی ویژه مربیان پرورشی در مدارس مازندران در حال اجراست.
شعبانی به شکلگیری گروههای فرهنگی در مدارس تاکید و خاطر نشان کرد: با توجه به گستره فضای مجازی و تاثیر تربیتی آن بر روی دانشآموزان باید با بررسیهای درست و جامع از اتفاقات درون مدارس آگاه شویم.
او با اشاره به تعریف 50وظیفه برای مدیران مدارس و نبود مربی پرورشی در نیمی از آموزشگاه های استان از مدیران خواست تا با داشتن دغدغه های لازم این کمبود را جبران کنند.
شعبانی ادامه داد: در همین راستا کارگاه های آموزشی برای مدیران مدارس درحال برگزاری است.
معاون آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه فعالیتهای پرورشی از طریق بخشنامههای سنتی باید خارج شود و به پویایی برسد، اظهار کرد: 77 نفر از دانش آموختگان در رشته مربی پرورشی دانشگاه فرهنگیان بزودی جذب این اداره کل می شوند.
شعبانی شمار مربیان پرورشی را 2هزار تن برشمرد و از بازنشسته شدن 40 درصد آنان در چهار سال آینده خبر داد و افزود: در سه سال اخیر در ساماندهی فعالیتهای پرورشی و تربیتی در مدارس مازندران موفق بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه از مربیان پرورشی به عنوان راهبر پرورشی باید استفاده شود، گفت: آموزش و پرورش مازندران در مسابقات فرهنگی و هنری رتبه سوم کشور را در سال جاری کسب کرد.
معاون آموزش و پرورش مازندران به تقویت همه دانشآموزان مازندرانی برای آمادگی در مسابقات فرهنگی و هنری کشور اشاره کرد و افزود: اصل توسعه فرهنگی باید در مدارس شکل گیرد.
بیش از نیم میلیون دانش آموز در بالغ بر چهار هزار مدرسه مازندران تحصیل می کنند.
خبرنگار:زهره کرمی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7330/1899