از برپایی نمایشگاه بهاره تا مخالفت اصناف

مازندشورا: برپایی نمایشگاه فروش بهاره با موج اعتراض و مخالفت از سوی برخی اتحادیه‌ها روبه‌رو شد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، برپایی نمایشگاه فروش بهاره با موج اعتراض و مخالفت از سوی برخی اتحادیه‌ها روبه‌رو شد.

اعتقاد برخی اصناف بر این است که برپایی نمایشگاه فروش بهاره باید زمانی باشد که بازار کشش داشته و قدرت خرید مردم بالا باشد، در شرایطی که تعادل در بازار حفظ است و لزومی به برپایی نمایشگاه نیست.

موضوع مهم این است که برپایی نمایشگاه فروش بهاره باید با موافقت اتحادیه‌ها باشد و همچنین از نیروهای بومی استفاده شود.

در حال حاضر اعضای اتحادیه‌ها راضی به برپایی نمایشگاه نیستند و نباید نظر آنان نادیده گرفته شود.

از سویی دیگر نظر اصناف بر این است این نمایشگاه‌ها، نمایشگاه نبود بلکه فروشگاه است که به ضرر خود فروشندگان تمام می‌شود.

* در هیچ شهرستانی بدون موافقت اتاق اصناف دستور به برپایی نمایشگاه ندادیم

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مقرر شد در شهرستان‌هایی که امکانات سازه‌ای ثابتی برای نمایشگاه فروش بهاره دارند از 10 تا 15 اسفندماه به مدت یک هفته تا 10 روز برپا شود.

علی قاسمی با اشاره به برگزاری کمیته نمایشگاهی در شهرهای مازندران اضافه کرد: برپایی نمایشگاه فروش بهاره با موافقت و همراهی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی باشد.

وی با بیان اینکه واحدها برای حضور در نمایشگاه فروش بهاره باید دارای مجوز فعالیت صنفی باشند، افزود: قبل از عرضه کالا، باید لیست کالا در کمیته نمایشگاهی شهرستان و قیمت آن مطابق با فاکتورها در کمیته فرعی باشد.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه تمامی کالاها با 15 درصد زیر قیمت متعارف بازار در نمایشگاه فروش بهاره باید عرضه شود، تصریح کرد: کالاهایی که مایحتاج عمومی ازجمله کیف، کفش و مواد غذایی مردم باشد با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی همانند کالای تنظیم بازار عرضه شود.

قاسمی یادآور شد: همچنین در این نمایشگاه غرفه‌ای با عنوان تنظیم بازار اقتصادی اختصاص داده شده و واحدهای بازرسی مستقر شدند تا بازرسان به شکایات رسیدگی کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره لزوم برپایی نمایشگاه فروش بهاره با توجه به رکود در بازار اظهار کرد: براساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تأکید کارگروه تنظیم بازار مکانی برای عرضه مستقیم کالا باید درنظر گرفته شود.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: تمام تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت در این طرح بر این بوده از بیشترین واحدهای تولید و پخش استفاده کند و مکانی برای عرضه مستقیم کالا باشد.

* رکود اقتصادی دامن همه از واحدهای تولیدی تا مصرف‌کننده را گرفته است

قاسمی با بیان اینکه اگر قدرت خرید مردم پایین آمده ارتباطی به روزهای پایانی سال ندارد، افزود: رکود اقتصادی دامن همه از واحدهای تولیدی تا مصرف‌کننده را گرفته است تمام تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت بر این بوده تا واحدهایی که تمایل به حضور در نمایشگاه بهاره را دارند، خدمتی به آنان ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ شهرستانی بدون موافقت اتاق اصناف دستور به برپایی نمایشگاه ندادیم، خاطرنشان کرد: اگر نارضایتی میان برخی اصناف باشد نمی‌توان آن را به تمام رسته‌ها و اتحادیه‌های صنفی تعمیم داد.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه اتاق اصناف به‌عنوان مجری برپایی نمایشگاه اعلام شد، ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها ازجمله ساری سایتی برای متقاضیان شرکت در نمایشگاه طراحی شد و افرادی که شرایط اولیه اجازه غرفه را دارند نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کنند.

قاسمی در پایان با بیان اینکه حد نصاب خاصی برای نمایشگاه فروش بهاره نداریم، گفت: در برخی شهرستان‌ها با کمتر از 100 غرفه نیز نمایشگاه فروش بهاره برپا شده است.

به گزارش فارس، در شرایطی که مردم توانایی خرید ندارند و فروشندگان نیز از کسادی بازار گلایه دارند باید دید این نمایشگاه چه میزان می‌تواند تأثیرگذار باشد؟!

انتهای پیام/86034/ح40

نمایشگاه بهاره برپایی بازار اصناف تجارت اینکه مازندران داخلی بازرگانی قاسمی واحدهای اداره دارند گرفته موافقت گزارش اقتصادی اتحادیه‌ها کمیته تنظیم اعلام ازجمله تأکید مکانی شهرستان‌ها تولیدی ادامه مستقیم افزود مصرف‌کننده نمایشگاهی استفاده همچنین ندادیم دستور شهرستانی اظهار شهرستان اتحادیه‌های فروشندگان اشاره شرایطی مخالفت