تقوای الهی زمینه رسیدن به تکامل است

تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1396 - ساعت : 11:43

کد مطلب: 20155 چاپ به اشتراگ گذاشتن

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

تقوای الهی زمینه رسیدن به تکامل است

مازندشورا: بابل - نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تقوای الهی را کلید و زمینه رسیدن به تکامل و تعالی دانست.

مازندشورا:آیت الله سیدرحیم توکل در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب و با اهمیت به ماه های شعبان و رمضان و با تاکید بر استفاده از این ایام در جهت کسب معرفت الهی و بهره گیری از شب ها و روزهای این ایام اظهار داشت : کسب معرفت الهی و تقوا تنها توشه انسان برای آخرت است وانسان باید در دوران جوانی زمینه تقویت معرفت الهی و پرهیزگاری را در خود تقویت کند.

وی در ادامه با شاره به عظمت حضرت زهرا سلام الله علیها و با توجه به عمر بسیار کم ایشان افزود : دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا سلام الله علیها  در طول عمر کم ولی پر برکت خود جلوه های زیبای معرفت الهی و تقوای الهی در ایشان ظهور و بروز کرد.

وی با تاکید بر مطالعه همه جوانان و نوجوانان به ویژه دختران جوان در خصوص زندگی سراسر نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها بیان داشت : جلوه های زیبای بصیرتی و ایثار حضرت زهرا (س) نمونه بارز شخصیت ویژه ایشان است و باید به عنوان یک الگو مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اهمیت به شیوه های مختلف تعلیم و تربیت اسلامی در خانواده ها و نظام های اسلامی تصریح کرد : دین مبین اسلام تکامل و تعالی انسان را به عنوان یک اصل در تربیت اسلامی می داند و مهم ترین روش در تربیت اسلامی بهره گیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه سبک زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها )است.

آیت الله سیدرحیم توکل حسن خلق ، مهربان بودن ، نیکوکاری ، پرهیزکاری و صله رحم را از مهم ترین مولفه های طولانی شدن عمر دانست و افزود : خوب است انسان قدر لحظه لحظه های عمر خود را در محضر خدای متعال بگذراند و برکت عمر در عمل صالح و پسندیده است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه اگر انسان از آخرت و عالم غیب غفلت شود در آن دنیا دچار خسران و ضرر شدیدی می‌شود، خاطرنشان کرد:  اعمال ما بر اساس اخلاصمان در انجام آن عمل سنجیده می‌شود و باید سعی کنیم تا همه اعمال خود را با اخلاص و پاکی انجام دهیم تا بهترین اجرها را خداوند به ما عنایت کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان تقوای الهی را کلید و زمینه رسیدن به تکامل و تعالی دانست و اظهار داشت : بهترین راه برای رسیدن به معرفت الهی قرآن کریم و توسل و توجه به گفتار ائمه اطهار (ع)است و هرچقدر نسبت به این امر توجه داشته باشیم در مسیر تکامل و تعالی گام خواهیم برداشت.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #معرفت #اسلامی #انسان #تکامل #رهبری #خبرگان #مازندران #نماینده #زندگی #تربیت #زمینه #تعالی #علیها #تقوای #عنوان #دانست #بهترین #اعمال #اطهار #تقویت #تاکید #اهمیت #سیدرحیم #اظهار #ادامه #اسلام #افزود #زیبای

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : تقوای الهی زمینه رسیدن به تکامل است

*

*


X https://sport45.site/