هفتمین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران ششم اردیبهشت برگزار می شود/ تجلیل از 12 چهره  شاخص مازندران

تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1396 - ساعت : 16:48

کد مطلب: 20441 چاپ به اشتراگ گذاشتن

دبیر همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران در گفت و گو با مازندشورا؛

هفتمین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران ششم اردیبهشت برگزار می شود/ تجلیل از 12 چهره  شاخص مازندران

اختصاصی مازندشورا:نائیج پور، با اعلام اینکه امسال از 12 چهره بسیار شاخص مازندران تجلیل می شود، گفت: ستاره های مازندران فراوان است و این انتخاب را برای ما سخت می کند ولی از بابت استمرار برگزاری چنین همایش هایی خوشحال هستیم/ امسال پایه جدیدی گذاشتیم و مقرر شد از بین غیرمازندرانی هایی که در مازندران خدمات برجسته ارائه می کنند یک چهره را معرفی و از وی تجلیل کنیم

مازندشورا: تورج نائیج پور، در گفت و گو با خبرنگار مازندشورا، از برگزاری هفتمین دوره این همایش خبر داد و گفت: مبتکر این همایش آقای هرمز اردشیری و دوستش بوده اند و ما نیز از دوره سوم به آن ها پیوستیم و برای پیشبرد موضوع در حد توان خود کمک کردیم.

وی، افزود: زمان برگزاری هفتمین دوره همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران ، عصر ششم اردیبهشت (بین ساعات 4:30 تا 20) در دانشگاه شهرستان نور خواهد بود.

 

دکتر محقق داماد سخنران اصلی همایش

دبیر همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران، با بیان اینکه سخنران اصلی این همایش دکتر محقق داماد از مفاخر و بانیان فرهنگی ایران است، تصریح کرد: در دوره ششم این همایش، آقایان نوبخت و معاون وزیر ارشاد از سخنرانان بزرگ آن مراسم بودند و در این دوره نیز به دنبال آن هستیم از بزرگان کشور در این مراسم دعوت و از اظهارات و تجارب آن ها استفاده کنیم.

نائیج پور، تعداد حاضران و مدعوین را حدود 500 نفر خواند و گفت: معمولا از این مراسم استقبال خوبی می شود و مهمانان با اشتیاق در آن حضور می یابند.

وی، درباره علل برگزاری چنین همایش هایی، افزود: در هر کشور، نیروهای پپوستگی مثل پرچم، مذهب، کتاب و .... وجود دارند که شخصیت های بزرگ آن جامعه نیز بخشی از آن هستتند که به دور از مسائل سیاسی و جریانی، مقبولیت عمومی دارند و از سرمایه های نمادین کشور هستند.

دبیر هفتمین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران، تصریح کرد: این مشاهیر و مفاخر زمانی برای کشور افتخارآفرینی کردند. بنابراین ما به این فکر افتادیم که در استان نیز با برگزاری همایش هایی از مشاهیر و مفاخر مازندرانی در قید حیاتشان تجلیل کنیم. چون چنین چهره هایی می توانند کارکرد موثری در جامعه داشته باشند.

 

لزوم تشکیل شورای توسعه مازندران از دل مشاهیر استان

نائیج پور، با بیان اینکه بسیاری از این مشاهیری که از آن ها تجلیل کردیم در خارج از کشور مشغول فعالیت بودند و در پی برگزاری چنین همایش هایی به ایران آمدند، گفت: آن ها در سمت های مختلف مشغول خدمت هستند و این به نوعی استفاده کردن از ظرفیت و توانایی آن ها است که باید از آن ها استفاده بهینه شود.

وی، ادامه داد: با برگزاری همایش امسال، چیزی حدود 120 نفر از مشاهیر و نخبگان تجلیل شدند که از دل آن ها می توان یک شورای توسعه برای استان تشکیل داد چون همه این تجلیل شدگان در نقطه اوج و ستاره های بخش های مختلف دین فرهنگ هنر ورزش و ... هستند.

دبیر هفتمین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران، با بیان اینکه دولت و مردم باید از سرمایه های نمادین خود مراقبت و تجلیل کنند. گفت: ما به عنوان مردم و سازمان های مردم نهاد با برگزاری چنین همایش هایی از آن ها تجلیل می کنیم و انتظار می رود دولت نیز برنامه هایی به این منطور بیاندیشد.

 

اقدامی نو در جهت استفاده از چهره ها

نائیج پور، با بیان اینکه در اقدامی نو در نظر داریم که در حوادث، بلایای طبیعی و در مواقع بحران استفاده کنیم، افزود: استفاده از چهره های نمادین در حوادث و بلایای طبیعی می تواند کارکرد خوبی داشته باشد مثلا در زلزله بم اگر بخشی از مسئولیت توزیع وسایل، لوازم و آذوقه را به افراد مشهور، معتمد و برجسته شهر می سپردند خدمات بهتری ارائه می شد. بنابراین ما بنا داریم در مواقع بحرانی از این چهره ها استفاده کنیم.

وی، با اشاره به اثرگزاری جهانی مشاهیری چون گاندی و ماندلا، بیان کرد: این چهره ها می توانند کارکرد خوبی در جوامع داشته باشند و ما وظیفه داریم چهره های کشوری و استانی خود را بشناسیم، به آن ها احترام بگذاریم و از مقام آن ها تجلیل کنیم.

دبیر همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران، افزود: موضوع دومی که به دنبال آن هستیم الگوسازی در جامعه است چرا که شیوه های فکری و سنت های زندگی آن ها برای نسل آینده کمک کننده است.

 

تجلیل از 12 چهره  شاخص مازندران

نائیج پور، با اعلام اینکه امسال از 12 چهره بسیار شاخص مازندران تجلیل می شود، گفت: ستاره های مازندران فراوان است و این انتخاب را برای ما سخت می کند ولی از بابت استمرار برگزاری چنین همایش هایی خوشحال هستیم که نخستین بار و آخرین بار نخواهد بود و جریانی ادامه دار است. تا اینجا به عدد 7 رسید 7 نیز عدد دور تسلسل است امیدواریم به عدد 14 و 21 و... نیز برسد.

وی، تصریح کرد: امسال پایه جدیدی گذاشتیم و مقرر شد از بین غیرمازندرانی هایی که در مازندران خدمات برجسته ارائه می کنند یک چهره را معرفی و از وی تجلیل کنیم.    

نویسنده :

برچسب ها : #ششم اردیبهشت زمان برگزاری هفتمین دوره همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران #تورج نائیج پور #دبیر هفتمین همایش تجلیل از مشاهیر مازندران


هفتمین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران ششم اردیبهشت برگزار می شود/ تجلیل از 12 چهره  شاخص مازندران

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : هفتمین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران ششم اردیبهشت برگزار می شود/ تجلیل از 12 چهره  شاخص مازندران

*

*


X https://sport45.site/