ساخت 25 درصد مدارس کشور توسط خیران/30 درصد مدارس نیازمند بازسازی است

مازندشورا: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از ساخت 25 درصد مدارس کشور از طریق خیران خبر داد و گفت: 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است.

مازندشورا: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی زرافشان بعد از ظهر امروز در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز مازندران که در اردوگاه شهدای بادله برگزار شد، اظهار کرد: 25 درصد مدارس کشور از طریق خیران ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه در دولت مشارکت و همدلی در کشور ترویج یافت، افزود: در چهار سال اخیر آموزش و پرورش با رویکرد مشارکت زمینه حضور مردم و خیران را بیش از گذشته شاهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش میزان تعهد خیران در مدرسه‌سازی را بیش از اعتبار دولتی اعلام کرد و ادامه داد: با همت دولت و مجلس اعتباری در نظر گرفته شد تا پایان برنامه ششم در کشور هیچ مدرسه فاقد استاندارد و ناایمن وجود نداشته باشد.

این مسؤول با بیان اینکه 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  در کنار عرصه علمی، تربیتی، زیستی نگاه ویژه‌ای به فضای آموزشی دارد.

زرافشان تصریح کرد: با شرایطی که برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموز فراهم می‌شود زیست بدنی  نیز مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی توجه به ساحت‌های مختلف دانش‌آموزان را از مهم‌ترین مسائل در سند تحول بنیادین دانست و اضافه کرد: در سند تحول دو مشکل اساسی در کار خیران تاثیرگذار بود که برای فراهم کردن امکانات لازم است فضاهای آموزشی به صورت مجتمع‌های آموزشی احداث شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در زیر نظام تجهیزات مجتمع‌های آموزش هر کدام از هر پایه دو کلاس باید داشته باشد و حداقل هر مدرسه 26 کلاسه باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در کشور 105 هزار مدرسه فعال است، گفت: از این تعداد 43 هزار مدرسه کمتر از 50 دانش‌آموز دارد.

زرافشان افزود: مدرسه‌ای که کمتر از 50 دانش‌آموز داشته باشد نمی‌توان آزمایشگاه، نمازخانه، کتابخانه و سایر امکانات آموزش فراهم کرد و یا حتی معلم اختصاص داده شود.

وی اظهار کرد: برای استمرار فعالیت نظام تعلیم و تربیت لازم است طبق نظام آموزشی خدمات ارائه شود و رویکرد خیران با تجمیع منابع به سمت احداث مجتمع‌های آموزشی هدایت شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین برای تحقق ساحت‌ها موضوعی مورد توجه قرار گرفت که مدرسه دیگر به کلاس درس خلاصه نمی‌شود بلکه تنوع محیطی باید در مدرسه و پیرامون آن به وجود آید تا پاسخگوی سند تحول و دانش‌آموزان باشد.

انتهای پیام/86006/ع30

آموزش خیران مدرسه پرورش آموزشی معاون مدارس اینکه دانش‌آموز بنیادین زرافشان مجتمع‌های فراهم احداث مسؤول دانش‌آموزان امکانات مشارکت بازسازی نیازمند اعلام اظهار اشاره رویکرد افزود متوسطه