تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 - ساعت : 10:22

کد مطلب: 21518 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

زنجیره تولید گل و گیاه در حال شکل گیری است

مازندشورا: رامسر - معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه ایران ذخیره گل و گیاه خوبی دارد، زنجیره تولید در حال شکل گیری است.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی صبح دوشنبه در مراسم آغاز نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در رامسر اظهار داشت: این سمپوزیوم از دوشاخه انجمن گل و گیاه و نمایشگاه برخوردار بوده و امید می‌رود تا با این رویداد، شاهد رونق کسب‌وکار در رامسر و استان مازندران باشیم.

وی اضافه کرد: ایران در زمره کشورهایی است که ذخیره گل و گیاه بسیار خوبی دارد و این منبعی است تا ایران با استفاده تجربیات کشورهای دیگر از این ذخایر بهره بهینه ببرد.

طهماسبی بابیان اینکه زنجیر تولید گل و گیاه در ایران آهسته‌آهسته در حال شکل‌گیری است؛ اظهار کرد: در این زمینه ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند و در دانشگاه‌ها هم رشته‌های متعددی در بخش گل و گیاه در حال آموزش بوده و پژوهشگاه گل و گیاه هم در ایران فعال‌شده است.

وی ادامه داد: گل و گیاه دیگر کسب‌وکاری فانتزی نبوده بلکه کسب‌وکار اصلی است و با توجه به اهمیت یافتن رشته گل و گیاه در دانشگاه‌ها می‌رود به صنعتی پول‌ساز تبدیل شود.

طهماسبی بابیان اینکه بنا بود چهار پایانه گل و گیاه در کشور احداث شود؛ گفت: در محلات باهمت مردم این پایانه احداث شد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نوید داد، مازندران به‌ویژه رامسر با توجه به ظرفیت‌های موجود، می‌تواند نمایشگاه دائمی گل و گیاه داشته باشد.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #نمایشگاه #طهماسبی #رامسر #معاون #مازندران #پایانه #دانشگاه‌ها #اینکه #بابیان #اظهار #کسب‌وکار #می‌رود #باغبانی #تولید #کشاورزی #وزارت #احداث

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : زنجیره تولید گل و گیاه در حال شکل گیری است

*

*


X https://sport45.site/