امکان تحصیل برای هشت هزارمعلول درکشور فراهم شد

تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1396 - ساعت : 16:02

کد مطلب: 25670 چاپ به اشتراگ گذاشتن

امکان تحصیل برای هشت هزارمعلول درکشور فراهم شد

مازندشورا: ساری - ایرنا - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتن معلولان به عنوان برنامه اولویت دار این سازمان نام برد و گفت : در 2 سال اخیر هشت هزار معلول در کشور از خدمات سوادآموزی برخوردار شدند.

مازندشورا: علی باقرزاده روز سه شنبه در گردهمایی معاونان نهضت سواد آموزی کشور که در ساری برگزار شد ، افزود : افرادی با معلولیت های شدید جسمی و حرکتی که برخی مواقع قادر به حضور در مدارس استثنایی نبودند با کمک مربیان سوادآموزی در منازل و یا بیمارستان های محل بستریشان زمینه تحصیل آنها فراهم شده است .
وی که ازفراهم کردن زمینه تحصیل معلولان به عنوان برنامه اولویت دار سازمان نهضت سواد آموزی نام برد ، افزود: در این زمینه مازندران از استان های پیشگام و پیش رو کشور به شمار می رود .
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : در پنج سال اخیر یک و نیم میلیون نفر از افراد بی سواد کشور با حضور در کلاس های سوادآموزی از نعمت باسوادی برخوردار شدند .
به گفته باقرزاده کاهش 2 و 3 دهم درصدی آمار بی سوادان گروه سنی 10 تا 49 سال یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم دولت تدبیر و امید می توان نام برد .
وی اضافه کرد : با این کاهش آمار بی سوادان در این گروه سنی یک میلیون و 113 هزار و700 نفر از آمار بیسوادان کشور کم شده است .
معاون وزیر آموزش و پرورش بر تحلیل درست و کارشناسی از بی سوادی تاکید کرد و گفت : بخشی از این آمار مربوط به اتباع خارجی است که وارد کشور شدند .
وی ادامه داد : آمار منابع غیر رسمی از وجود بیش از سه میلیون نفر اتباع خارجی در کشور حکایت می کند که عمده این افراد از کشور افغانستان هستند .
باقرزاده گفت : حدود 60 درصد از افرادی که به کشورمان مهاجرت می کنند بی سواد هستند و این مساله باعث بالا رفتن نرخ بی سوادی در کشور می شود .
وی مازندران را از جمله استان های رتبه دار کشور در نرخ با سوادی نام برد و گفت : دستیابی به این مقصود ماحصل تدبیر و باور عمیق مدیران استانی از استاندار تا مدیران آموزش و پرورش است .
معاون وزیر آموزش و پرورش دستیابی به حذف کامل بی سوادی را غیر ممکن دانست و ادامه داد : ترک تحصیل و یا عدم امتناع به تحصیل در مدارس توسط برخی افراد باعث می شود تا به مقصود مورد نظر برای ریشه کنی بی سوادی نرسیم .
وی با تاکید بر اینکه تلاش های دولت برای دستیابی همه آحاد جامعه به فضای آموزشی معطوف است ، افزود : برپایی 35 هزار کلاس درس با تعداد دانش آموز کمتر از هفت نفر از جمله این تلاش ها به شمار می رود .
باقرزاده از ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای دنیا که امکان سوادآموزی رایگان برای افراد فراهم کرد ، نام برد و افزود : سیاست پرداخت مشوق های تحصیل به سوادآموزان از سال 94 و با پرداخت 135 هزار تومان آغاز شد و همچنین پاداش 140 هزار تومانی قبول شدن سوادآموزان از دیگر مسائل تشویقی است .
خبرنگار : رضا غلامی** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
7335/1899


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #تحصیل #سوادی #پرورش #افراد #افزود #آموزش #باقرزاده #ادامه #فراهم #دستیابی #معاون #میلیون #زمینه #سوادآموزی #خارجی #اتباع #مدارس #مقصود #سوادآموزان #پرداخت #مدیران #تاکید #تدبیر #امکان #مازندران #آموزی #عنوان #سوادان #افرادی #استان

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : امکان تحصیل برای هشت هزارمعلول درکشور فراهم شد

*

*


X https://sport45.site/