تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تیر 1396 - ساعت : 16:36

کد مطلب: 25884 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

شناگاههای دریای خزر پرچم گذاری می شود

مازندشورا: ساری - معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: برای نشان دادن شناگاههای آلوده به مردم در سواحل خزر پرچم‌های زرد و شناگاه بهداشتی و سالم با پرچم آبی علامت گذاری خواهد شد.

مازندشورا: به گزارش خبرنگار مهر، پروین فرشچی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه طرح پایش میکروبی در تمامی شناگاههای ساحلی کشور در شمال و جنوب اجرایی می‌شود، افزود: این پایش را سازمان محیط زیست به صورت مداوم در فصول شنا تابستانی در آب‌های ساحلی خزر و مهر ماه در سواحل جنوب کشور اجرا می‌کند.

وی گفت: این طرح تابستان امسال در تمامی ۱۳۴ شناگاه ساحلی خزر در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان عملیاتی شد.

معاون سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: برای نشان دادن شناگاههای آلوده به مردم در سواحل خزر پرچم‌های زرد و شناگاه بهداشتی و سالم با پرچم آبی علامت گذاری خواهد شد تا مردم در جریان وضعیت این سواحل برای شنا قرار بگیرند.

فرشچی افزود: برای نخستین بار این طرح در ۱۲ شناگاه سواحل خزر در غرب مازندران که دارای شناگاه های آلوده بوده عملیاتی شده و پرچم‌های زرد و آبی برای این سواحل نصب می‌شود.

وی ادامه داد: شناگاههایی که در آن پرچم زرد به معنای آلودگی میکروبی نصب می‌شود، شنا در آن ممنوع است و مجریان طرح‌های سالمسازی موظف‌اند تا برنامه‌های خود را برای ارتقاء شناگاه ها به سطح سالم و بهداشتی اجرا کنند.

فرشچی گفت: پایش میکروبی شناگاههای سواحل شمال و جنوب کشور به طور مستمر از سوی محیط زیست دریایی در استان‌ها تکرار خواهد شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین اعلام کرد: برنامه چشم اندازی برای سواحل کشور به منظور جذب سرمایه گذاری تدوین خواهد شد و در این طرح سواحل دریا مجهز به سامانه فناوری، گردشگری و دریایی می‌شوند و طبق این سامانه‌ها نیز کارکرد برای سواحل تعریف می‌شود.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #سواحل #شناگاه #شناگاههای #معاون #دریایی #میکروبی #ساحلی #فرشچی #گذاری #مازندران #بهداشتی #حفاظت #پرچم‌های #عملیاتی #تمامی #افزود #آلوده

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : شناگاههای دریای خزر پرچم گذاری می شود

*

*


X https://sport45.site/