خالی کردن عقده‌های دورنی در قالب گذران اوقات فراغت

تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1396 - ساعت : 18:37

کد مطلب: 29413 چاپ به اشتراگ گذاشتن

گردشگری بی‌بندوباری نیست

خالی کردن عقده‌های دورنی در قالب گذران اوقات فراغت

مازندشورا: دیدن تصاویر و فیلم‎هایی که اخیراً از سوی مردم روستای «کوشکسرا» در بخش مرکزی نوشهر به دفتر خبرگزاری فارس در مازندران ارسال شده است، گویای این واقعیت است که عده‎ای جوان نه برای یک گردش علمی و حتی گذراندن اوقات فراغت بلکه برای نمایان کردن خود و خالی کردن عقده‎های درونی به این سفر آمده‌اند و این‎ها جای بحث‎های فراوانی دارد.

مازندشورا: مازندران، در موضوع یاد شده، گویا موضوع امر به معروف و نهی از منکر هم برای این افراد کارساز نبوده است و نمی‎دانیم نام این افراد را «لائیک» بگذاریم یا نادان و ناآگاه؟! افرادی که حتی یکی از کسانی که سعی داشت به مسائل حاشیه‎ای در این تور گردشگری پایان بدهد را با چاقو مجروح کردند تا جایی که ممکن بود به از دست رفتن جان او منجر شود.

مسائلی از این دست هر روزه در نقاط مختلف کشور و از جمله استان‎های گردشگرپذیر مانند مازندران اتفاق می‎افتد و سؤال این است که چرا هنوز یک نهاد یا سازمان واحد نتوانسته است مدیریت تورهای گردشگری را برعهده بگیرد و چرا ورود چنین تورهایی را از قبل به مسؤولان محلی گزارش نمی‎دهند و اصلاً هدف از برگزاری این تورها چیست؟ گردش علمی؟ گردش تفریحی؟ دید و بازدید دوستانه؟ شوخی و مزه‌پرانی؟ علمی  ـ تفریحی؟ هنجارشکنی؟!

سؤال مهم دیگر این است که آیا پیش از سفر، افراد نباید نسبت به مکانی که قرار است در آن سفر کنند اطلاعاتی داشته و بدانند چه پوششی باید داشته باشند؛ چگونه باید قدم بردارند، چگونه از رودخانه عبور کنند و چگونه خود را از گزند حوادث مصون بدارند؟! تکلیف گردشگری آگاهانه و مسؤولانه چیست و آیا می‌توان نام این فعالیت‌ها را توریستی گذاشت؟ آیا این افراد گردشگری را با بی‎بندوباری اشتباه گرفته‌اند و یا اصلاً می‌خواهند این‌گونه مروج گردشگری باشند؟!

چرا افرادی که همه آنها نه به‌نام فرد حقیقی بلکه به نام دانشجو به‌صورت مختلط در این تورها شرکت دارند، مجوزی از مرکز علمی مربوطه ندارند؟! اگر اتفاقی برای یکی از آنها رخ دهد چه کسی مسؤول است؟! آیا نه اینکه هرازگاهی شاهد وقایع تلخی می‎شویم که در آن زمان همه مسؤولیت‎ها و تبعات بر دوش مسؤولان محلی است که هیچ اطلاعی از ورود تورها نداشته‌اند؟!

جهان هستی رمز و رازهای فراوانی در خود دارد، عمل هر جنبنده‎ای در هستی تبعاتی دارد، بیایید تا با اعمال و کردار خوب خود تبعات خوشایندی را برای دیگران رقم بزنیم، امام خمینی(ره) فرمودند:«عالم محضر خدا است، در محضر خدا معصیت نکنیم».

86001/  


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #گردشگری #افراد #مازندران #تصاویر #مناطق #اخلاقی #می‎شود #تبعات #تورهای #نوشهر #منتشر #کوشکسرا #نعمت‌های #مسؤولان #خدادادی #گزارش #خبرگزاری #زیبای #تورها #چگونه #دارند #مرکزی #دیگران #تحصیلکرده #روستای #تفریحی؟ #فراوانی #اصلاً #می‎دهند #موضوع #دانشجو #کرده‌اند #رودخانه #بازدید #افرادی #مسائل #رازهای #یکدیگر #توریستی #احترام #کوتاه #اوقات #فراغت #طبیعت #مختلف #رعایت #مجازی #مخاطبان #اینکه #بیایید #مختلط #می‎توانند #بردارند #مسائلی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : خالی کردن عقده‌های دورنی در قالب گذران اوقات فراغت

*

*


X https://sport45.site/