مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام ابراهیم حیدریجناسمی عصر سه شنبه در نخستین جلسه منطقهای اندیشهورز ویژه مدیران روابط عمومی ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانهای مازندران، گیلان و گلستان که به میزبانی روابط عمومی اوقاف مازندران برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی در یک اداره از جایگاه مهم و بالایی برخوردار است و از نظر بنده ادارات شاخص شهرستانها باید دارای یک نماینده روابط عمومی باشند.
وی با بیان اینکه هزینهکردهای اوقاف در اجرای امینانه نیت واقف باید اطلاع رسانی شود و این وظیفه روابط عمومی است، افزود: عملکرد هر دستگاهی توسط روابط عمومی و رسانه ها باید به اطلاع مردم رسانده شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ارسال پیامک، تولید خبر، انتشار تصاویر، طرحهای تبلیغی و... را از فعالیت های روابط عمومی دانست و بیان کرد: جایگاه روابط عمومی در هر دستگاه باید مشخص شود تا این واحد اثرگذار بتواند با قدرت فعالیت کند.
حیدری با اشاره به اینکه اوقاف در حوزه های اقتصادی و اشتغالزایی فعالیتهای اثرگذاری دارد، گفت: پروژه های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه موجب ایجاد اشتغال در جامعه می شود.
وی با بیان اینکه بعضیها فکر می کنند اوقاف فقط پول میگیرد اما اینطور نیست بلکه اوقاف پولهای گرفته را در راستای نیت واقف هزینه میکند، اضافه کرد: اجرای امینانه نیت واقف وظیفه ذاتی، شرعی و قانونی اوقاف است که به نحو احسن این اقدام را انجام می دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه فعالیت های عظیم فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می شود که باید اطلاع رسانی شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان روابط عمومی از ظرفیت رسانه ملی، روزنامه های، فضاهای مجازی، خبرگزاری ها و... برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف بهره گیری کنند.
حیدری با تاکید بر اینکه زبان روابط عمومی باید زبان گویا و همهفهم باشد، افزود: برخی از موقوفات استان مازندران دارای قدمتی به ارزش ۷۳۷ سال هستند که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است و رسانه ها می توانند از آن به خوبی بهره گیری و معرفی کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بهترین راهبرد جلسه منطقهای اندیشهورز را تبادل تجربیات، انتقال تفکرات و همفکریهای بیشتر دانست و بیان کرد: اینگونه جلسات به نزدیک شدن روابط عمومی های اوقاف برای همافزاییهای بیشتر، بالا بردن دانش یکدیگر و افزایش سطح مهارت کمک می کند.