تشريح آخرين وضعيت ساخت آزادراه جنوبی تهران/ احتمال تحويل كل پروژه زودتر از زمان‌بندی برنامه/ پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی قطعه چهار

مازندشورا: معاون وزیر راه و شهرسازی احداث آزادراه جنوبی تهران را از معدود پروژه هایی دانست که از برنامه مصوب جلوتر است و افزود: با میانگین روزانه سه هزار تن آسفالت ریزی در قطعه چهار، کار در مراحل نهایی است و امیدواریم کل پروژه را زودتر از برنامه زمان‌بندی شده تحویل دهیم.

مازندشورا:به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی  این آزادراه را زمینه ساز انتقال تردد وسایل نقلیه عبوری از کلان شهر تهران و کمربندی موجود به خارج از شهر تهران دانست و گفت: آزادراه جنوبی تهران علاوه بر ایجاد ارتباط بین کریدورهای منتهی به پایتخت موجب تکمیل، تسهیل و افزایش ایمنی ارتباط بین آزادراه‌های غرب و شهر تهران می‌شود و با حذف بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین- کرج، ترافیک را کاهش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرایند ساخت آزادراه جنوبی تهران جلو‌تر از برنامه در حال انجام است، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه چهار این آزادراه از قم تا گرمسار به طول ۳۸ کیلومتر امروز به ۶۳ درصد رسیده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه بیش از ۳۰ درصد است.

وی افزود: در قطعه چهار به طور میانگین روزانه سه هزار تن آسفالت‌ریزی انجام می‌شود و به منظور رفاه حال هموطنان ساختمان‌های جانبی محدوده آزادراه مانند مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز همزمان با افتتاح آزادراه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه درخت‌کاری در هزار هکتار از مسیر این آزادراه را برای نخستین بار در کشور اقدامی مهم دانست و بیان کرد: در راستای معماری و منظر راه، دو طرف این آزادراه با گونه‌های طبیعی سازگار با اقلیم منطقه درخت‌کاری می‌شود و این اقدام علاوه بر زیباسازی مسیر و ارتقای بهداشت روانی رانندگان و مسافران، در بیابان زدایی و جلوگیری از ریزگردها و حفظ و نگهداری حریم آزادراه اثرات قابل توجهی دارد.

این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر در نقطه‌ای از آزادراه کرج- قزوین در محدوده صنعتی آبیک آغاز و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران - ساوه را قطع کرده و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی می‌گذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر در تلاقی با آزادراه قم - گرمسار پایان می‌یابد و هم اکنون قطعه چهار حدفاصل قم تا گرمسار که جزو اولویت‌های اساسی در شبکه آزادراهی کشور است مراحل پایانی کار را طی می‌کند.

آزادراه تهران جنوبی محدوده پیشرفت گرمسار فیزیکی قزوین کیلومتر درخت‌کاری صنعتی ترافیک معاون برنامه پروژه شهرسازی خادمی علاوه دانست ارتباط