مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه کربلای استان مازندران، حجتالاسلام علی سعیدی صبح امروز در دومین برنامه ماه محرم الحرام در حسینیه عاشقان کربلای ساری با بیان اینکه تقابل امام حسین (ع) با یزید دارای پیشینه تاریخی است گفت: تقابل امام با کفر، تقابل دو جریان حق و باطل و هابیل و قابیل است.
وی بر اساس استناد تاریخی اختلاف پیامبر اسلام(ص) با مجموعهای از شرک، کفر و نفاق ابوسفیان، ابولهب و ابوجهل را ریشه در اختلاف موسی با فرعون، ابراهیم با نمرود و بعد از آن تقابل علی بن ابیطالب(ع) با معاویه دانست.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه این تقابل را در عصر انقلاب اسلامی بین بازرگان و امام(ره) بنیصدر و امام و اصلاحطلبان و ولایت فقیه قابل ملاحظه دانست و افزود: ریشه اختلاف بر سر سه مسئله 1- اختلاف در منشاء مشروعیت رهبری و قانون، 2- اختلاف در مقبولیت قلمرو ماموریت رهبر الهی و 3- اختلاف در پاسداری از شریعت و حکومت دینی است.
این مسؤول در تشریح مسئله مشروعیت رهبری و قانون عوامل بدیها و خوبیها، فضائل و رذائل، پاکی و ناپاکی گفت: بعضی قائلند که عقل پاسخگوی بدی و خوبی است و مثلا اذعان میکنند وقتی سگی نجس است با شستن آن میتوان دستش زد در حالیکه نمیفهمند نجاست سگ با شستن پاک نمیشود و برای سلامت انسان زیانبار است.
سعیدی گفت: قانونگذار کسی است که بتواند بدی، خوبی، فضائل، رذائل، حلال، حرام ، پاکی و ناپاکی را بشناسد و بفهمد.
وی نخستین دعوای جریان حق و باطل را بر سر قانونگذار دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که قانونگذار معاویه، یزید، منصور، متوکل، نمرود و فرعون است یا ذات باری تعالی که علم حقایق و اسرار نهان و آشکار را میداند؟
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دومین منشا، اختلاف دو جریان حق و باطل و اینکه رهبر را چه کسی باید معرفی کند بیان کرد: رهبر از جانب خدا دارای ویژگیهای علمی و عملی ابلاغ شده برای هدایت و سعادت مردم است و برخی با قبول رهبریت الهی بر مردم بر سر قلمرو و ماموریت الهی آن اختلاف دارند.
این مسؤول ادامه داد: دشمنان قائلند پیامبر با ابلاغ دین خدا ماموریتش تمام شده و نباید پس از آن در سازماندهی و اجرای دستورات الهی در حکومت جای داشته باشد در حالی که خداوند این رسالت را برای اجرا، جزء وظایف پیامبر و امامان(ع) قرارداده و سازمانسازی بعد از پیامرسانی از ماموریت الهی پیامبر و ائمه هدی است.
سعیدی با پاسخ به اینکه انتخاب یا انتصاب امام و رهبر در جامعه دینی از آن کیست با اشاره به دو مقوله حق حاکمیت و قدرت حاکمیت عنوان کرد: انتخاب حاکمیت براساس موازین و چارچوب الهی از آن و حق خداست، لکن قدرت دادن به حاکمیت تعیین شده الهی را مردم انتخاب می کنند.
وی با اشاره به اینکه اگر جامعه حکومت پاک و سالم میخواهد بر اساس محورهای بیان شده خداوند باید حرکت کند و الا منحرف خواهد شد، گفت: امامت و رهبری ویژگی دارد و اگر اشتباهی انجام گیرد و مردم دنبال خاندان بنیامیه بروند فساد وتباهی بر جامعه حاکم خواهد شد.
سخنران دومین روز محرم در جمع پاسداران و بسیجیان مازندران گفت: ابلاغ پیام، سیستمسازی و پاسداری از شریعت و حکومت وظائف پیامبر، امام و رهبر است، لکن پیامبر اسلام(ص) بعد از ابلاغ رسالت، فردسازی در مکه، ملتسازی در مدینه و دولتسازی در مکه را زمینه برای امت سازی و حکومتداری قرار داد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تکرار تاریخ و عاشورا، اختلاف ولایت با اصلاحطلبان را دعوای امام حسین(ع) با یزید دانست وافزود: معاویه و یزید میگفتند پیامبر رسالت خدا را ابلاغ کرد و رسالتش تمام شد، لذا نباید در امور حکومت قرار داشته باشد، در حالیکه امام حسین(ع) میفرماید«خدا میداند برای قدرتطلبی قیام نکردهام و برای آشکاری نشانه دین خدا، برقراری حجاب و ارزشها، اصلاح حکومت در جامعه فاسد، فراهمسازی امنیت مستضعفان و اجرای احکام و سنت الهی برای نجات و سعادت بشریت قیام کرده ام».
این مقام مسؤول در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقاد به اینکه در عصر حاضر هم بعضیها اذعان میکنند نمیتوان به زور مردم را به بهشت برد،گفت: اگرچه این ادعا نوعی بیمسؤولیتی در قبال مردم است، اما باید دانست که مسؤولان نباید راه جهنم ملت در جامعه اسلامی را هموار کنند.
سعیدی با بیان اینکه تشکیل حکومت، صرف داشتن رئیس جمهور مسلمان چیز دیگری هم هست افزود: رئیس جمهور در حکومت اسلامی باید زمینه جامعه دینی را فراهم کند، همانگونه که برای خروج از تب کریمه کنگو، تب برفکی و ... دغدغه دارد برای تقوای جامعه، سلامت روح توام با جان و زندگی مردم مسؤول بوده وباید هم دیندار و هم دینمدار بر محور دین باشد.
وی نقش دولت در حاکمیت جامعه اسلامی را، حاکمیت فضائل و از بین بردن رذائل دانست و تاکید کرد: دولت در مسائل فضای مجازی و اخلاق جامعه مسؤولیت دارد، لکن در حالی 40 میلیون ایرانی فقط عضو شبکه مجازی تلگرامی هستند که رئیس جمهور روسیه ورود تلگرام به کشورش را منوط بر اعمال مدیریت براین شبکه دانست و بر همین اساس اجازه وورود تلگرام را به فضای مجازی کشورش نداد.
86041/ج