دوران اداره شهر با كمك‌های اندك دولتی پایان یافته است/ حمایت از شوراها باید اولویت شهرداری‌ها و استانداری‌ها باشد

تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1396 - ساعت : 14:13

کد مطلب: 40424 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون وزیر کشور:

دوران اداره شهر با كمك‌های اندك دولتی پایان یافته است/ حمایت از شوراها باید اولویت شهرداری‌ها و استانداری‌ها باشد

مازندشورا: افشانی با بیان اینکه دوران اداره شهر و شهرداری با اتکا به پول فروش نفت و کمک‌های اندک دولتی پایان یافته است. در حال حاضر حرکت شهرداری‌ها به سمت ایجاد درآمدهای پایدار و جذب منابع مردمی و سرمایه‌گذاران برای اداره مطلوب شهر ضروری است.

مازندشورا: افشانی  با بیان اینکه دوران اداره شهر و شهرداری با اتکا به پول فروش نفت و کمک‌های اندک دولتی پایان یافته است. در حال حاضر حرکت شهرداری‌ها به سمت ایجاد درآمدهای پایدار و جذب منابع مردمی و سرمایه‌گذاران برای اداره مطلوب شهر ضروری است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، سید محمدعلی افشانی در مراسم اعطای احکام وزیر کشور به شهرداران قزوین، سمنان، دزفول و بابل، افزود: آماده همه نوع همکاری و همفکری با شوراها و شهرداری‌ها به‌منظور رفع مشکلات و تقویت جایگاه آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی هستیم.

 

وی بر همراهی و همکاری و همفکری مستمر شوراها، شهرداری‌ها و معاونت‌های امور عمرانی استانداری‌ها به منظور پیشبرد اهداف مدیریت شهری و رفع کاستی‌های این حوزه تاکید کرد .

 

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه تقویت نهاد اجتماعی شورا سبب تقویت سایر نهادهای اجتماعی هم خواهد شد، گفت: حمایت از شوراها باید از اولویت‌های شهرداری‌ها و استانداری‌ها باشد زیرا شورا زمانی موفق است که مجموعه استانداری کنارش باشد و هماهنگی و همفکری لازم بین آنها و شهرداری وجود داشته باشد.

 

وی مهمترین سرمایه شوراها و شهردار منتخب آنها را اعتماد مردم دانست و تصریح کرد: شورا و شهرداری برای جلب مشارکت مردم در برنامه‌های مدیریت‌شهری باید اعتماد شهروندان را با عملکرد مناسب خود جلب و با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز مردم رضایت آنان را کسب کنند.

 

افشانی با بیان اینکه مردم زمانی به شورا و شهرداری اعتماد و در برنامه‌های مورد نظر آنها مشارکت می‌کنند که مطمئن شوند اعتبارات درست هزینه می‌شود، افزود: بنابراین شوراها باید بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری‌ها و شهردار بر عملکرد مجموعه شهرداری و معاونت‌های عمرانی استانداری بر عملکرد شورا و شهرداری نظارت دقیقی داشته باشند.

 

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیای‌های کشور به محدودیت‌های مالی دولت برای کمک به شهرداری‌ها اشاره و تاکید کرد: دوران اداره شهر و شهرداری با اتکا به پول فروش نفت و کمک‌های اندک دولتی پایان یافته است. در حال حاضر حرکت شهرداری‌ها به سمت ایجاد درآمدهای پایدار و جذب منابع مردمی و سرمایه‌گذاران برای اداره مطلوب شهر ضروری است.

 

افشانی با اشاره به منابع عظیمی که در شهرها و مناطق مختلف کشور برای ایجاد ثروت و سرمایه وجود دارد از شهرداران و اعضای شوراها خواست ضمن تلاش برای شناسایی مزیت‌های شهر به‌منظور ایجاد درآمدهای پایدار و اجرای پروژه‌های موردنیاز مردم، برای جذب سرمایه‌گذاران داخل شهرها در جامعه امید ایجاد کنند.

 

در این مراسم علی صفری شهردار قزوین، سید محمد ناظم‌رضوی شهردار سمنان، محمدعلی دوایی‌فر شهردار دزفول و محسن کبود فیروزجایی شهردار بابل احکام وزیر کشور درباره انتصاب آنها را از افشانی دریافت کردند.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها

برچسب ها : #دوران اداره شهر با كمك‌های اندك دولتی پایان یافته است/ حمایت از شوراها باید اولویت شهرداری‌ها و استانداری‌ها باشد

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : دوران اداره شهر با كمك‌های اندك دولتی پایان یافته است/ حمایت از شوراها باید اولویت شهرداری‌ها و استانداری‌ها باشد

*

*


X https://sport45.site/