تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 - ساعت : 08:52

کد مطلب: 46098 چاپ به اشتراگ گذاشتن

درختکاری تنها منحصر به یک فصل نیست

مازندشورا: شهردارآنلاین: رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: می‌توانیم با ساده‌ترین امکانات مانند استفاده از ظرف‌های یکبار مصرف و شیشه‌های بطری آب و نوشابه، بذرهای مربوط به درختان بومی منطقه خود را تبدیل به نهال کنیم.

مازندشورا:محمدحسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به روز درختکاری و تولید نهال در منزل هر ایرانی اظهار کرد:درختکاری جزء اقداماتی است که نه تنها در دین اسلام بلکه در تمام ادیان الهی به عنوان یک کار ارزشمند به آن اشاره و تاکید شده است و ما می‌توانیم علاوه بر درختکاری از درختان موجود در طبیعت و شهر خود مراقبت کنیم.

وی افزود: درختکاری تنها منحصر به یک فصل نیست، بلکه در فصول سال نیز می‌توان این کار را انجام داد.

بازگیر در رابطه با تولید نهال در منازل گفت: هرکدام از ما می‌توانیم با ساده‌ترین امکانات مانند استفاده از ظرف‌های یکبار مصرف و شیشه‌های بطری آب و نوشابه بذرهای مربوط به درختان بومی آن منطقه را تبدیل به نهال کنیم.

وی ادامه داد: ما در فصل درختکاری هستیم و مردم به فکر کاشت درخت در هر نقطه‌ای هستند، لذا برای کاشت درخت دنبال نهال هستند و برای دریافت نهال به برخی از دستگاه‌ها و نهادهای متولی مانند شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند، اما ممکن است آن نهال دریافتی برای منطقه و یا ناحیه مربوطه نباشد که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: تولید نهال می‌تواند در تمام ایام سال صورت گیرد، درختکاری به نوعی یک کار پسندیده است و هر شخصی می تواند آن را انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #درختکاری #تولید #درختان #مانند #منطقه #می‌توانیم #اشاره #منحصر #بازگیر #تهران

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : درختکاری تنها منحصر به یک فصل نیست

*

*


X https://sport45.site/