مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باقری بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از مسیر ریلی شمال در ساری افزود: تبدیل تقاطع های همسطح به غیر همسطح باید بصورت موردی انجام شود و فرهنگ استفاده از تقاطع های همسطح باید در میان مردم نهادینه شود.
وی بیان داشت:برای اینکه ایمنی بالایی در حمل و نقل ریلی داشته باید گامهای بیشتری داشته باشیم و در ماههای گذشته دوحادثه دلخراش دراستان داشتیم ولی خوشبختانه تلفاتی در حمل و نقل مسافری نداشتیم.
وی گفت:در حال حاضر دراین مسیر ریلی ۲۵ گذرگاه مجاز با مستحفظ و ۴۵ گذرگاه مجاز بدون مستحفظ داریم و باید این گذرگاهها را برای کاربران ایمن کنیم.
باقری در مورد علل سوانحی که رخ می دهد گفت:دلیل بروز درهر حادثه باید مورد به مورد بررسی شود و در این مورد نمی توان بطور کلی پاسخ داد.برای بررسی دلائل حوادث نیز گروهی از کارشناسان با تجربه و فنی راه آهن به عنوان کمیسیون سوانح علت را بررسی و گزارش می کنند.
باقری افزود: در حال حاضر در استان مازندران تاکید بر حمل و نقل ریلی داریم، به همین منظور پروژه های مختلفی را برای اتصال به پایتخت شامل چهار مسیر در شهر های مختلفی مثل ساری تراکم تردد ها را در شهر داریم و برای کاهش بار ترافیکی این ترددها به سمت کمربندی های شمالی و جنوبی سوق داده می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رو به اتمام بوده تعریض جاده های فیروزکوه و هراز بیان داشت: با پایان یافتن پروژه تعریض جاده های هراز و فیروزکوه سرعت ورود مسافران به داخل شهرها بیشتر خواهد شد و متعاقبا ترافیک بیشتری را شاهد خواهیم بود وراه آهن پرسرعت و افزایش حمل و نقل ریلی تنها راه کاهش این بار ترافیکی است.
همچنین در این بازدید مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به احداث زیرگذرهای متعدد در شهرهای مختلف گفت: در این بازدید تصمیماتی برای تقاطع های موجود گرفته خواهد شد تا بصورت ایمن قابل بهره برداری باشد.
یوسف گران پاشا از آمادگی راه آهن برای همکاری و تعامل با ادارات ، سازمانها و شهرداریها در راستای احداث تقاطع ها در سطح شهر و جاده خبر داد و افزود:در حال حاضر در این بخش مشکل مالی نداریم و با توجه به اینکه گذرگاههای پر تردد در مسیر زیاد داریم، باید شیوه مناسبی برای تبدیل و یا احداث گذرگاهها اتخاذ کنیم که در آن ایمنی بالایی برای راه آهن و مردم وجود داشته باشد.