خارج‌کردن تومور کلیه با گسترش به ورید اجوف تحتانی در بابل

تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 - ساعت : 19:21

کد مطلب: 8963 چاپ به اشتراگ گذاشتن

برای نخستین‌بار در مازندران صورت گرفت

خارج‌کردن تومور کلیه با گسترش به ورید اجوف تحتانی در بابل

مازندشورا: برای نخستین بار در مازندران عمل خارج کردن تومور کلیه با گسترش به ورید اجوف تحتانی در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل انجام شد.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بابل،جراح کلیه و مجاری اداری تناسلی، فلوشیب پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار کرد: مراجعه کننده بیمار مرد 54 ساله اهل ساری با علامت خونریزی شدید از راه ادرار بود که پس از بررسی متوجه توده بزرگ کلیه چپ همراه با درگیری سیاهرگ کلیه چپ و انتشار تومور به ورید اجوف تحتانی شدیم.

اباذر اکبرزاده پاشا مشخصات این تومور را 10 سانتی متر قسمت بالای ورید اجوف و 7 سانتی‌متر پایین اجوف برشمرد و افزود: در این جراحی که برای نخستین بار در سطح استان مازندران در دانشگاه علوم پزشکی بابل با همکاری تیم جراحی کلیه و تیم جراحی قلب انجام شد، ابتدا کلیه همراه با تومور و لمف نودهای ناحیه خارج شدند و سپس نسج تومور داخل ورید اجوف تحتانی با شکاف ورید خارج گردید.

جراح کلیه و مجاری اداری تناسلی، فلوشیب پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: این نوع بیماری‌ها، موارد پیشرفته کلیه هستند و بیماران باید قبل از این رسیدن به این مراحل با وجود خون در ادرار، درد پهلو، احساس ناراحتی در پهلو، شکم، انجام آزمایش ساده ادرار و سونوگرافی ساده کلیه و شکم به پزشکان و مراکز درمانی مراجعه نماید تا در مراحل ابتدایی‌تر تشخیص داده شود.

اکبرزاده گفت: متاسفانه تومور کلیه در اکثر موارد فقط توسط جراح و خارج‌کردن تومور قابل درمان است و شیمی‌درمانی و اشعه‌درمانی اثرات اندکی دارند.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق بیمارستان روحانی بابل نیز اظهار کرد: این‌گونه اعمال جراحی با همکاری تیم‌های پزشکی در مراکز مجهز جراحی قلب قابل انجام است.

حمید وفایی افزود: بسته به وسعت انتشار تومور از سیاهرگ کلیه تا داخل قلب این عمل می‌تواند بسیار پرخطر و همراه با عوارض و انتشار تومور از طریق قلب به قسمت‌های دیگر از جمله ریه باشد.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق بیمارستان روحانی بابل با اشاره به اینکه مسوول این عمل جراحی به‌مدت پنج ساعت طول کشید، تصریح کرد: با وجودی که عمل بسیار سخت و ویژه‌ای بوده است اما خوشبختانه عمل با موفقیت انجام شد و حال عمومی بیمار مناسب است.

این مسوول با اشاره به جراحی‌های خاص و مهم انجام‌شده در این بیمارستان، خاطر‌نشان کرد: بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با داشتن امکانات لازم، حضور پزشکان متخصص و ایجاد شرایط مناسب قادر به انجام جراحی‌های بزرگ و خاص با همکاری تیم‌های پزشکی در تخصص‌های مختلف است.

وفایی با تقدیر از تلاش تیم پزشکی دکتر اکبرزاده، دکتر علیجان پور و تیم بیهوشی به سرپرستی دکتر حمیدی وهمچنین تمام پرسنل اتاق عمل و بخش آی سی یو جراحی، خطاب به مردم مازندران و بابل گفت: در این بیمارستان این نوع جراحی‌ها با همکاری تیم‌های مختلف پزشکی انجام می‌شود و نیازی به اعزام بیماران به تهران و سایر مراکز نیست.

انتهای پیام/86009/پ30/


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #جراحی #تومور #پزشکی #بیمارستان #همکاری #همراه #انتشار #مازندران #مراکز #تیم‌های #روحانی #ادرار #اکبرزاده #دانشگاه #تحتانی #وفایی #خارج‌کردن #اداری #بسیار #مجاری #اشاره #مختلف #جراحی‌های #مناسب #مسوول #پزشکان #مراحل #پیوند #سیاهرگ #اظهار #مراجعه #افزود #فلوشیب #بیماران #موارد #تصریح #تناسلی #بیمار

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : خارج‌کردن تومور کلیه با گسترش به ورید اجوف تحتانی در بابل

*

*


X https://sport45.site/