آمریکا محور شرارت و دارای خوی استکباری است

تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 - ساعت : 16:35

کد مطلب: 9070 چاپ به اشتراگ گذاشتن

امام جمعه چالوس:

آمریکا محور شرارت و دارای خوی استکباری است

مازندشورا: امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 13 آبان علیه سیاست‌های مستکبرانه و قلدرانه آمریکا شعار می‌دهند، گفت: همه می‌دانند آمریکا محور شرارت و دارای خوی استکباری است.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری در مراسم راهپیمایی روز 13 آبان این شهرستان با اشاره به اینکه 13 آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت مقدس امام خمینی(ره) با سه واقعه مهم و سرنوشت‌ساز شناخته شده است گفت: بازداشت و تبعید حضرت امام در سال 43، تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجوهای پیرو خط امام در سال 58 و کشتار دانش‌آموزان معترض علیه رژیم طاغوتی شاه در سال 57 سبب شد تا این‌روز به‌عنوان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری شود.

وی  با ابراز خرسندی از اینکه هر ساله در چنین روزی مردم شریف به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با خشم انقلابی علیه استکبار جهانی با محوریت امریکا فریاد می‌زنند، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی علیه سیاست‌های مستکبرانه و قلدرانه امریکا شعار می‌دهند، چرا که همه می‌دانند آمریکا محور شرارت و دارای خوی استکباری است.

وی با تأکید بر اینکه باید علیه استکبار فریاد زد، خاطر‌نشان کرد: با توجه به جنایاتی که امریکا در جهان و در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی و تاکنون مرتکب شده است، از کودتای 28 مرداد سال 32 گرفته تا حمایت از رژیم شاه و تحمیل قانون کاپیتولاسیون و مصادره میلیون‌ها دلار از اموال و دارایی‌های ایران؛ بنابراین ضرورت حضور در صحنه در راهپیمایی 13 آبان تنها گوشه‌ای از اعلام انزجار به کشورهای استکباری است.

امام جمعه چالوس به‌ دیگر جنایات و توطئه‌های امریکا در طول این سال‌ها اشاره کرد و افزود: تحریک و حمایت صدام در تحمیل جنگ هشت‌ساله و حمایت از گروه‌های تروریستی و منافقی و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و حمایت از به‌وجود آورندگان حادثه کوی دانشگاه سال 78و فتنه 88 با هدف بر اندازی نظام جمهوری اسلامی و ... همه از جنایت‌هایی است که امریکا مرتکب شد.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز در منطقه با بر افروختن جنگ در میان مسلمانان و تحمیل فتنه تکفیری‌های تروریست به سرکردگی عربستان حتی اسلحه‌اش را به‌فروش می‌رساند، اظهار کرد: به این ترتیب امریکا هم منابع و ثروت مسلمانان را به یغما می‌برد و هم مسلمانان را با خودشان درگیر کرده و هم حاشیه امنی برای اسرائیل فراهم کرده که هر جنایتی می‌خواهند بدون درد سر انجام بدهد.

راشدی‌نوری در پایان با اشاره به اینکه امریکا سعی دارد ذهن مردم دنیا را نسبت به‌مسلمانان بد کند، گفت: متأسفانه سران کشورهای عربی، اسلامی و مدعی مسلمانی برای حفظ تاج و تخت خود و خوش‌رقصی در مقابل اربابان‌شان درگیر مسائل داخلی شدند هرچند که الحمدلله ملت‌ها بیدار هستند.

 

* تداوم و حفظ روحیه استکبار‌ستیزی

علیرضا امیری دانش‌آموز پایه دهم هدف از حضور در این راهپیمایی را تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری دانست و در این باره به فارس، گفت: با توجه به‌منویات مقام معظم رهبری در مورد حفظ روحیه استکبارستیزی ما نیز شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل را هر چه بلندتر سر خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار‌ستیزی است، تصریح کرد: تمام آحاد ملت ایران عزیز حضور در این راهپیمایی را برخود فرض می‌دانند و این یعنی امروز روز سرنوشت‌ساز و مهم در تاریخ ایران اسلامی است.

* تجلی حضور بر اساس دیده‌ها و شنیده‌ها

یکتا کوچ‌پیده دانش‌آموز کلاس پنجم نیز به خبرنگار فارس گفت: من و دوستانم در اتفاقاتی که سال‌ها قبل در روز 13 آبان افتاد حضور نداشتیم ولی امروز از بزرگ‌ترها و معلمان خود می‌شنویم که امریکا و اسرائیل از ابتدا با کشور ما مخالف بودند برای همین در این راهپیمایی شرکت کردیم تا نقشه‌های آنها باطل شود.

وی خاطرنشان کرد: با مطالعه در کتاب‌های درسی و گوش کردن به اخبار و برنامه‌های تلویزیونی متوجه هستیم که استکبار قصد دارد تا مملکت ما را به‌چنگ بیاورد بنابراین ما آمدیم تا بگوییم تو در اشتباهی و تا زمانی که ما متحد و یکدل هستیم باید این فکرها را از سر خودت بیرون کنی.

* جلوه‌گری روحیه استقلال ملی و هویت انقلابی مردم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات چالوس نیز با بیان اینکه حضور گسترده و باشکوه مردم جلوه‌گر روحیه استقلال ملی و هویت انقلابی مردم است، اظهار‌ کرد: 13 آبان روز تجدید میثاق با شهدای دانش‌آموز و سیره معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و روز مبارزه با استکبار جهانی است.

حجت‌الاسلام اصغر مختاری‌کلارستاقی راهپیمایی 13 آبان را تجلی استقلال ملی و هویت انقلابی مردم ایران دانست و افزود: پیام ملت ایران از برگزاری این شکل از مراسم به‌ویژه راهپیمایی یوم الله 13 آبان این است که با ایستادگی و مقاومت و هوشیاری کامل و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب از نظام و دستاوردهای آن حفاظت و پاسداری کنند.

وی در پایان گفت: در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روز 13 آبان به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شد و در این برهه از تاریخ که ملت ایران شاهد ادامه جنایت‌های مستکبران هستند حضور در این راهپیمایی‌ها در حقیقت به‌منزله زدن مهر خاموشی بر دهان و تفکرات امریکا و هم‌دستانش محسوب می‌شود.

* طنین شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با ترنم باران

به گزارش فارس، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی شعارهای «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «هیهات‌من‌الذله» را در کوی و برزن چالوس به‌ طنین انداخته و بار دیگر نماد ایثار، ازخودگذشتگی و بصیرت خویش را به‌منصه ظهور گذاشتند.

در آستانه 13 آبان سه‌ واقعه مهم شکل گرفت که عبارت از تبعید امام خمینی(ره) در سال 43، کشتار حدود 50 دانش‌آموز در سال 57 در مقابل دانشگاه تهران و همچنین تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام راحل در 13 آبان سال 58 بود که سبب شد تا این روز به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مزین شود.

در حقیقت فصل مشترکی که در این سه واقعه مهم به‌چشم می‌خورد این بود که دست استکبار جهانی در همه این رویدادها ملموس بوده و اگرچه نقش اساسی را در این توطئه‌ها ایفا می‌کرد اما با رهبری امام خمینی(ره)، وحدت مردم و ایمان قلبی آنها این توطئه‌ها سرکوب و در نطفه خاموش شد.

با توجه به اینکه استکبار‌ستیزی مهم‌ترین وجه تسمیه حضور عمومی ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان است، بنابراین مردم شهرستان چالوس نیز همزمان با سراسر کشور در این‌روز حضور به‌هم رساندند و با وجود ‌شدت بارندگی و برودت هوا با حضور گسترده خویش اعلام انزجار از استبداد و استعمار کشورهای استکباری را به‌رخ جهانیان کشاندند.

---------------------------

گزارش از زهرا خطیبی

---------------------------

انتهای پیام/86028/آ ۲۰/


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #امریکا #راهپیمایی #اینکه #استکبار #چالوس #اسلامی #دانش‌آموز #اسرائیل #جهانی #مبارزه #خمینی #انقلاب #اشاره #استکباری #روحیه #حمایت #انقلابی #آمریکا #بنابراین #کشورهای #مسلمانان #امروز #تحمیل #استکبار‌ستیزی #واقعه #تاریخ #استقلال #رهبری #شهرستان #گزارش #توطئه‌ها #دانشگاه #افزود #حقیقت #سال‌ها #جمهوری #هستیم #انزجار #پایان #تبعیت #دانست #مقابل #درگیر #گسترده #دانشجویان #سرنوشت‌ساز #تبعید #تسخیر #جاسوسی #مراسم #راشدی‌نوری #شرارت #دارای #حجت‌الاسلام #کشتار #دانش‌آموزان #تصریح #شرکت‌کنندگان #می‌دانند #مرتکب #فریاد #به‌ویژه #این‌روز #به‌عنوان #نام‌گذاری #اعلام

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : آمریکا محور شرارت و دارای خوی استکباری است

*

*


X https://sport45.site/