نهج‌البلاغه سند حقانیت اسلام است

تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 - ساعت : 21:31

کد مطلب: 9084 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیر حوزه علمیه بابل:

نهج‌البلاغه سند حقانیت اسلام است

مازندشورا: مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه سند حقانیت اسلام است، گفت: آن گونه که شایسته است از این گوهر گرانقدر از سوی شیعیان استفاده نمی‌شود.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، عبدالعلی پوراکبر امشب در نشست با اعضاء بنیاد نهج‌البلاغه بابل اظهار کرد: دین اسلام در کنار همه موفقیت‌ها، عزت‌ها و سعادت‌هایی که دارد برای اثبات حقانیت دین اسلام نیز سند بی‌نظیری در مقابل دنیا دارد که با این سند، حقانیت دین اسلام به درستی ثابت می‌شود.

وی، بزرگ‌ترین سند حقانیت اسلام را قرآن مجید برشمرد و افزود: قرآن کتابی است که جهان از آوردن مثل آن عاجز بوده و معجزه پیغمبر اسلام و بی‌نظیرترین معجزه ادیان الهی جهان است که عالم قدرت آوردن حتی یک آیه آن را ندارد.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به اینکه کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه دومین سند حقانیت دین اسلام است، تصریح کرد: کتاب نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) سند بی‌نظیری، گذشته از عزت، عظمت، فضایل و مناقب مولا در طول تاریخ است.

پوراکبر با بیان اینکه خواجه نصیر طوسی نهج‌البلاغه را معجزه کلام در مقابل معجزه فعلی برشمرد و خاطرنشان کرد: اینکه پیامبر(ص) در مقابل مردم زمان خود معجزات مختلف از جمله شق‌القمر داشت، معجزه فعلی نامیده می‌شود که برای عوام بوده اما دانشمندان به دنبال کلام، قول و سخن معجزه هستند، قرآن سخن خداوند و معجزه جاودان پیامبر(ص) است که تا قیامت ماندگار است.

این مسؤول یادآور شد: نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) معجزه کلامی بعد قرآن و بالاترین سخنی است که در بین خلق عالم است، که همانند آن کلامی از کسی صادر نمی‌شود و نخواهد شد و این سند حقانیت است.

وی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه سند با عظمتی است که غیر مسلمانان و برادران اهل سنت بیشتر از ما شیعیان به آن توجه دارند، ادامه داد: با اینکه ما شیعیان حضرت علی(ع) هستیم اما به این معجزه کلام مولا توجه نداشته و خبری نمی‌گیریم.

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان اینکه به اعتراف دانشمند مسیحی یک نامه حضرت علی (ع)، تمام قانون سازمان حقوق بشر سازمان ملل را در خود جمع کرده است، افزود: در این نامه مولا، چند ویژگی برجسته وجود دارد که سازمان ملل حقوق بشر ندارد.

این مسؤول به ویژگی‌های منحصر به فرد این منشور قانون حضرت علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: از ویژگی‌های این نامه مولا این است که علی(ع) این قانون را هزار و 400 سال زودتر نوشت، آن را به تنهایی نوشت، برای عمل کردن خود ننوشت، بلکه برای استاندار خود مالک اشتر نوشت، در راه اجرای این قانون و منشور عدالت نامه‌ای که نوشت، شهید شده است.

وی با بیان اینکه برخلاف قانون حقوق بشر سازمان ملل که با حضور تمام ملل برای تبلیغات نه برای عمل نوشته شد، تصریح کرد: امروز سازمان ملل خود نخستین تخلف را کردند، آنها آل‌سعود کودک کش را بخاطر دلارهای نفتی آنها به عضویت حقوق بشر در آوردند.

اکبرپور با اشاره به اینکه سازمان ملل خود محکوم به دروغگویی و حمایت از جنایتکاران جنگی است، خاطرنشان کرد: امروز پول حرف اول را در سازمان ملل می‌زند.

این مسؤول اظهار کرد: اما دریغ از استفاده از این دریای بیکران رحمت الهی، ما چنین کتابی داریم اما دانشجو، فرهنگی، محقق و تحصیلکرده‌های ما از این کتاب بی‌بهره، بی‌خبر و ناآشنا هستند.

پوراکبر با اشاره به اینکه سه سال است که با احداث ستاد بنیاد نهج‌البلاغه در بابل فعالیت خوبی انجام شده است، افزود: با وجودی که کارهای خوبی انجام شد اما با وضع مطلوب فاصله زیاد داریم.

مدیر حوزه علمیه بابل از برگزاری کلاس نهج‌البلاغه در 30 مسجد شهرستان بابل خبر داد و گفت: به کمک ائمه جماعت یک‌شنبه‌ها در 30 مسجد شهرستان بابل  کلاس نهج‌البلاغه برگزار شده و به بیان کلام مولا می‌پردازند.

وی خواستار حمایت خیران به ستاد بنیاد نهج‌البلاغه بابل شد و ادامه داد: این بنیاد بسیار نیازمند کمک است، خیّران بدانند بهترین مکان برای انجام کار خیر کمک به ترویج آموزه‌های مولا است، مردم می‌توانند ثلث میت و مال خود را وقف نهج‌البلاغه کنند.

اکبرپور با اشاره به اینکه کتاب نهج‌البلاغه نیز بین شیعیان همچون مولا مظلوم و ناشناخته مانده است، افزود: نهج‌البلاغه انسان‌ساز و نجات‌بخش بشریت است، همه باید در این حوزه کمک کنند و کسانی که پول ندارند وقت خود را صرف بنیاد کنند و امکانات و تجهیزات بنیاد را متناسب با وضعیت خود فراهم کنند.

این مسؤول تصریح کرد: مساجدی که هنوز فعال نیستند و کلاس نهج‌البلاغه ندارند ائمه جماعت، متولیان و بسیجیان تلاش کنند پرچم مولا در مساجد برافراشته شود و نگذارند کلام مولا به زمین بماند.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به نقش مهم رسانه در ترویج فرهنگ دینی و ترویج کلام مولا، گفت: ضرورت دارد رسانه‌ها موارد نهج‌البلاغه را بنویسند و انعکاس دهند تا مردم بفهمند و شناخت لازم را به دست آورند.

انتهای پیام/86009/ذ40


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #نهج‌البلاغه #اینکه #معجزه #اشاره #اسلام #حقانیت #بنیاد #قانون #علمیه #افزود #مسؤول #ادامه #ترویج #شیعیان #تصریح #مقابل #شهرستان #پوراکبر #اکبرپور #منشور #امروز #حمایت #ندارند #جماعت #داریم #ویژگی‌های #اظهار #برشمرد #کتابی #آوردن #خاطرنشان #پیامبر #بی‌نظیری #کلامی #ندارد

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : نهج‌البلاغه سند حقانیت اسلام است

*

*


X https://sport45.site/