لزوم برگزاری جشن ورود علویان به تبرستان در  تمامی شهرها و روستاها

تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1395 - ساعت : 19:41

کد مطلب: 9162 چاپ به اشتراگ گذاشتن

امام جمعه مرزن‌آباد تأکید کرد

لزوم برگزاری جشن ورود علویان به تبرستان در تمامی شهرها و روستاها

مازندشورا: امام جمعه شهرستان چالوس با تأکید بر برنامه‌ریزی برای اجرای جشن ورود علویان به تبرستان در شهرها و روستاهای مختلف گفت: پژوهشکده تشیع و تبرستان باید در دبیرخانه این همایش ایجاد شود.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمود علیخانی امشب در همایش زنان علوی تبرستان که با حضور دختر شیخ ابراهیم زکزاکی(رهبر شیعیان نیجریه)، مدیران کشوری و استانی در مرکز آموزشی شهید ادیبی مرزن‌آباد برگزار شد، با گرامیداشت شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: همایش زنان علوی مقارن با شهادت حضرت رقیه(س) بهترین فرصت بود که در ایام شهادت ایشان جمع شده و این همایش برگزار شود.

وی هدف از دعوت از دختران شیخ زکزاکی و همایش با عنوان زنان علویان تبرستان را برای برجسته کردن نقش مهم و موثر زنان در طول تاریخ برشمرد و افزود: با توجه به وضعیت این ایام در سوریه، ارادت مردم منطقه از قدیم به اهل بیت(ع) و دفاع آنها از گذشته تاکنون از حرم اهل‌بیت(ع)، جای خالی چنین همایشی احساس می‌شد.

امام جمعه مرزن‌آباد با اشاره به اینکه مازندرانی‌ها بیش از یک‌هزار سال مدافع اهل بیت(علیهماالسلام)  بودند، خاطر‌نشان کرد: هدف ما این است تا همه مردم دنیا بدانند که از هزاران سال قبل نیز نجات آنها به‌دست فرزندان اهل بیت بود تا به این ترتیب زمینه برای ظهور امام زمان فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه شیعیان در هر نقطه از جهان مانند تبرستان، یمن، بحرین و نیجریه باید به‌سمت اهل بیت بروند، افزود: یکی از خواسته‌های کنونی ما این است که  زمینه برای برپایی جشن ورود علویان به تبرستان در شهرها و روستاهای مختلف فراهم شود.

علیخانی دیدار و تجدید بیعت با مقام معظم  رهبری را از دیگر خواسته‌های مردم منطقه بر شمرد و گفت: مانند استقرار دبیرخانه همایش علویان خواهان ایجاد پژوهشکده تشیع و تبرستان نیز هستیم.

وی رونمایی از اطلس علویان تبرستان آن‌هم برای نخستین بار حاصل کار محققانه دانست و اظهار کرد: در این اطلس تمام مناطق و شهرهایی که در ورود، بیعت و حکومت علویان تبرستان نقش داشتند مانند رویان، کلار، چالوس و تبرستان شهر به شهر شناسایی و به‌تصویر کشیده شد.

امام جمعه مرزن‌آباد در پایان نفی تفکر سکولاریسم(گرایش شیعه به حکومت اسلامی) را از دیگر اهدافی برشمرد که در همایش تشیع و تبرستان دنبال می‌شود و گفت: الان برخی می‌گویند اسلام حکومت نداشت و حتی در مورد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز می‌گویند خودشان آمدند در حالی‌ که تشکیل حکومت علویان در تبرستان یکی از بهترین مویدات است که از همان ابتدا حکومت اسلامی و شیعی تشکیل شد و این نفی سکولاریسم بوده و نشان می‌دهد که از همان ابتدا دین ما از سیاست جدا نبود.

به گزارش فارس، در این مراسم از نخستین اطلس علویان تبرستان و تمبر روز مازندران به‌عنوان تجلی‌گاه ولایت علویان رونمایی شد.

اهدای تمبر یادبود روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه(شیخ ابراهیم زکزاکی) به دخترش و همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم چالوس شهیدان بواس و شیخ‌الاسلامی از دیگر برنامه‌های همایش زنان علوی تبرستان مرزن‌آباد بود.

انتهای پیام/86028/ج30/


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #تبرستان #علویان #همایش #مرزن‌آباد #حکومت #اسلامی #شیعیان #شهادت #مانند #زکزاکی #نیجریه #چالوس #خواسته‌های #فراهم #زمینه #ابتدا #رونمایی #تشکیل #می‌گویند #نخستین #سکولاریسم #مدافع #بهترین #گزارش #علیخانی #روستاها #شهرها #تأکید #ابراهیم #برگزار #منطقه #افزود #برشمرد #اظهار #اینکه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : لزوم برگزاری جشن ورود علویان به تبرستان در تمامی شهرها و روستاها

*

*


X https://sport45.site/