خیران در تجهیز فضاهای آموزشی استان مازندران اهتمام کنند

مازندشورا: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر تعالی جامعه پویا از طریق مدارس گفت: خیران در تجهیز فضاهای آموزشی استان مازندران اهتمام کنند.

مازندشورا: به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سیدعلی قاسمی تروجنی امروز در گردهمایی مدیران مدارس نمونه دولتی مازندران در بابلسر اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رایج در جامعه ناشی از عدم قانون پذیری نسل جدید بوده و یکی از کارکردهای آموزش و پرورش آشنایی با مقررات و قانون و قانون‌پذیر کردن دانش آموزان است.

وی افزود: پذیرش قوانین حاکم بر جامعه برای دانش آموزان از سوی مدیران به عنوان یک ارزش باید نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اگر یک جامعه در همه ابعاد رشد کند توسعه پایدار و متوازن اتفاق می‌افتد تصریح کرد: اکر توسعه پایدار در یک جامعه اتفاق نیفتد این جامعه نمی‌تواند برای مردم خود رفاه و آسایش را به ارمغان بیاورد.

قاسمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیازمند مدیرانی است که اهداف نظام آموزشی را بدانند و منابع را برای رسیدن به اهداف به کار بگیرند گفت: مدیران باید هدف‌های تعلیم و تربیت را در برنامه‌های آموزشی خود مورد توجه قرار دهند و به کارکنان مدرسه و اولیا بشناساند.

وی ادامه داد: مدیران باید مبتنی بر اسناد بالادستی و با محوریت سند تحول بنیادین و با ایجاد هماهنگی بین اهداف در راستای رشد و تعالی نظام آموزشی کشور گام بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه برقراری روابط پایدار و سازنده در محیط مدارس از سوی مدیران راه سرمایه‌گذاری را در فضاهای آموزشی هموار می‌کند تاکید کرد: مدیران در روابط برون سازمانی فعال تر باشند.

قاسمی گفت: مدیر باید دغدغه معلمان را بداند و در جهت رفع آنها تلاش کند چرا که ارزش‌گذاری به کارکنان در حقیقت بزرگ کردن شخصیت آنان است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت غیررسمی بر تعلیم و تربیت رسمی اثرگذار است افزود: راهکار برون رفت از چنین بحرانی، مدیریت مشارکتی و ایجاد یک احساس مشترک بین دانش آموز، اولیا و مدرسه است.

انتهای پیام/

مدیران آموزش جامعه مازندران آموزشی پرورش اینکه تربیت اهداف قاسمی مدیرکل تعلیم پایدار اشاره روابط ایجاد اولیا مدرسه کارکنان آموزان بابلسر فضاهای استان مدارس قانون توسعه افزود اتفاق