بهره‌برداری از ۴۲ مدرسه پروژه مهر در مازندران

تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1395 - ساعت : 15:19

کد مطلب: 9406 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد

بهره‌برداری از ۴۲ مدرسه پروژه مهر در مازندران

مازندشورا: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در پروژه مهر امسال با وجود کمبود اعتبارات ۴۲ مدرسه در حال بهره‌برداری است.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، اسفندیار نظری بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح دبیرستان نیمه‌دولتی فاطمیه شهدای سایپا هچیرود با اشاره به اینکه هر توسعه و اصلاحی در کشور صورت بگیرد مسیر آن توسط آموزش و پرورش مشخص می‌شود، اظهار کرد: آموزش  و پرورش مازندران با انتخاب واژه دانایی براساس سند تحول بنیادین به سه استراتژی توسعه متوازن، کیفیت‌بخشی و پژوهش‌محوری تلاش می‌کند.

وی به برنامه‌هایی که در افق 1404 تدوین شده است اشاره کرد و افزود: در سند تحول بنیادین تلاش بر این‌است تا دانش‌آموزانی متفکر، خلاق، مبتکر و نقاد تربیت شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در استان 68 مدرسه نمونه دولتی وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 31 مدرسه متعلق به متوسطه اول بوده و بقیه نیز در  قالب مقطع متوسطه دوم است.

این مسؤول خاطر‌نشان کرد: فلسفه وجودی مدارس نیمه‌دولتی کمک به استعدادهای نهفته در منطقه محروم است چرا که در این مناطق فرصت‌های زیادی برای استفاده وجود دارد.

نظری با اشاره به اینکه امسال اعتبارات خاصی برای آموزش و پرورش تخصیص نیافت، افزود: با این وجود از محل کمک‌های خیران در راستای پروژه مهر 42 مدرسه در حال بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: از جمله اهدافی که در مقاطع متوسطه دنبال می‌شود این  است که علاوه بر هویت‌شناسی و پرداختن به فرهنگ بومی محلی و دغدغه بعدی این است که هم به علم و پنجه‌های توانا نیاز داریم و باید کارآفرینی کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش با اعلام اینکه در سال گذشته 7 میلیارد تومان در زمینه ساخت‌وساز  و تجهیز مدارس کمک شد، ادامه داد: با کمک‌های خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار استان در طوفان شهریور امسال 166 مدرسه بین 30 تا 50 درصد آسیب دید ولی برای سال تحصیلی آماده شد.

نظری با بیان اینکه باید زمینه را فراهم کرد تا مدارس به وسایل و تجهیزات جدید مجهز شوند، گفت: در زمینه تأمین اعتباراتی برای تجهیز مدارس نیمه‌دولتی به فناوری‌های روز نیز کارهایی صورت گرفت و باید کاری کرد تا ماندگاری دانش‌آموز در مدرسه بیشتر شود تا قطعا آسیب‌های اجتماعی به‌کمترین سطح برسد.

انتهای پیام/86028/غ


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #آموزش #مدرسه #متوسطه #پرورش #اینکه #مدارس #مازندران #اشاره #معاون #زمینه #نیمه‌دولتی #امسال #خیران #تجهیز #تصریح #کمک‌های #توسعه #بهره‌برداری #اعلام #پروژه #بنیادین #اداره‌کل #افزود #استان

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : بهره‌برداری از ۴۲ مدرسه پروژه مهر در مازندران

*

*


X https://sport45.site/