تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 - ساعت : 12:21

کد مطلب: 9707 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد اعلام کرد:

ایمن سازی خط پروازی قوهای آوازه خوان در سرخرود

مازندشورا: محمودآباد - رئیس اداره محیط زیست محمودآباد گفت: خط پرواز قوهای زمستان گذران به تالاب سرخرود با نصب نشانگر ویژه (برد بال) برای جلوگیری از برخورد این پرندگان با دکل برق فشار قوی ایمن سازی شد.

مازندشورا:یاسر  سالار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تالاب سرخرود یکی از سه تالاب مهم استان مازندران است که سالانه پنج تا ۱۰ هزار بال قو برای زمستان گذرانی در آن فرود می آیند و وجود سیم های فشار قوی برق از جمله تهدیداتی برای حفاظت از جان این پرندگان به شمار می رود.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل مهاجرت قوها کلیه سیم های برق فشار قوی موجود در مسیر پرواز قوها در ورود به تالاب سرخرود با مارکر بال ایمن سازی شده و با توجه به وجود برق فشار قوی نسبت به نصب  مارکر بال ها و علائم هشدار دهنده اقدام شده تا از برخورد پرندگان با سیم های برق جلوگیری شود.

وی افزود: این اقدام  برای اولین بار در کشور و به همت همکاری شرکت های توزیع  و انتقال برق  و تشکل زیست محیطی کانون محیط بان و اداره حفاظت محیط زیست محمود آباد در مسیر پروازی تالاب سرخرود انجام گرفته و امید است سایر مسیرهای پروازی پرندگان زمستان گذران در کشورمان نیز در آینده نزدیک با نصب مارکر بال ایمن سازی شود.

به گفته سالار، انتقال برق فشار قوی در مازندران به دلیل قرارگیری خطوط در داخل اراضی کشاورزی ، به صورت هوائی و با استفاده از دکل های فلزی با ارتفاع بالا انجام شده است و همین وضعیت سبب می شود تا همه ساله تعداد زیادی پرنده در برخورد با سیمهای برق تلف شوند و این در حالی است که سالانه در فصل پائیز و زمستان ۱۵۰ گونه پرنده یزمستان گذران با جمعیت بیش از یک میلیون بال به آبگیر ها و تالاب های مازندران وارد می شوند.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #تالاب #سرخرود #مارکر #پرندگان #مازندران #زمستان #پروازی #انتقال #گذران #پرنده #برخورد #سالانه #حفاظت #سالار #اداره

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ایمن سازی خط پروازی قوهای آوازه خوان در سرخرود

*

*


X https://sport45.site/