مازندشورا: بابل - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه برای تحقق جامعه مهدوی همه مسئول هستیم اظهار داشت: آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) حیاتی نو برای شیعیان است.

مازندشورا:حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) اظهار داشت: همه اعمال و رفتار منتظران واقعی مصلح جهانی باید مهدوی باشد و برای تحقق جامعه مهدوی همه ما مسئولیم.

وی در ادامه  افزود: نبوت و امامت باید در میان انسان ها وجود داشته باشد زیرا انسانی که از جسم و روح تشکیل شده و روح مجردش که همواره در پی حقیقت است، در تشخیص راه دچار مشکل می شود به همین دلیل در این مورد، نیاز به راهنما و امام ضروری است.

شکریان  با بیان این که مقام امامت گذشته از ارشاد و هدایت ظاهری، یک نوع هدایت و جذبه معنوی است، افزود: این مقام با نورانیت و بصیرتی که خداوند متعال به او عطا کرده در دل‌های آماده و شایسته تأثیر و تصرف می کند و این صاحب دلان را به‌سوی کمال، واصل می کند و به اصطلاح، آنها را هدایت به معنای ایصال الی المطلوب می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آنها که آرزو داشتند در سال دهم هجری با صاحب غدیر بیعت کنند، امروز باید با حجت معبود، مهدی موعود بیعت کنند، خاطرنشان کرد: عاشقان ولایت هر چه در توان دارند، از یاری امام زمان خود دریغ نکنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران خاطرنشان کرد: نهم ربیع الاول، پیام رسان بهار ظهوری است که گل های زیبای زندگی همچون عدل، عزت، گذشت، ایثار و ایمان در آن می شکفد و نوید بخش زندگی آرمانی بشر خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که محبت و مودت یک امر قلبی است و آثار و نشانه هایی دارد، افزود: این آثارو نشانه ها در اعضا و جوارح انسان ظاهر می شود و چون یکی از مهم ترین اعضاء و جوارح برای اظهار محبت زبان است، می توان این محبت را با دعا کردن برای امام غائب و طلب ظهورش ابراز کرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) علاوه بر ارزش و جایگاه عظیمی که دارد آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید، تصریح کرد: در این میان یکی از وظایف منتظران حقیقی پرهیزکاری، اخلاق نیکو و تلاش در جهت تحقق جامعه ای مهدوی است.

وی با بیان این که در طول تاریخ اسلام یکی از مهم ترین اهداف همه پیامبران و انبیای الهی رساندن پیام خداوند و بیداری فطرت بشریت بود، تصریح کرد: پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) حکمت خداوندی بر این اساس شکل گرفت که آخرین ذخیره الهی از نظرها غائب بماند و روزی ظهور کند  تا دنیا را از گرفتاری، مشکلات و بدبختی نجات دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران از سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) به عنوان آغاز حیاتی جدید برای شیعیان یاد کرد و گفت: این آغاز امامت نقطه عطفی بر شروع نهضت و قیام جهانی عدالت بر پایه حکومت صالحان بر روی زمین است.

وی با بیان این که همه ادیان و مذاهب الهی اعتقاد راسخ دارند که روزی کسی ظهور خواهد کرد و جهان بشریت را از ظلم و ستم مستکبران نجات خواهد داد، گفت: اعتقاد به ظهور منجی یک اعتقاد جهانی و تنها مختص شیعیان نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که منتظران حقیقی باید از همه ظرفیت های موجود در جهت زمینه سازی ظهور آن حضرت فراهم کنند، افزود: همه اعمال و رفتار منتظران واقعی باید مهدوی باشد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مسیر ظهور حضرت باید از سوی منتظران حقیقی فراهم شود، تصریح کرد: همه انسان ها به وجود کسی که رهایی بخش انسان از ظلم و ستم مستکبران و منجی عالم بشریت باشد اذعان دارند و ما معتقدیم او همان حضرت ولی عصر (عج) است.

وی به مفهوم بیعت رضوان اشاره کرد و افزود: بیعت رضوان بیعتی است که مورد رضایت خداوند متعال باشد و انسان با حجتی که از سوی خداوند برگزیده شد بیعت کند و بیعت با امامان معصوم (ع) بیعت رضوان است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که هر امام و پیشوایی که انتخاب می شود مردم باید با او بیعت کنند، اظهار داشت: امام حسن عسگری قبل از شهادتش ۴۰ نفر را برای بیعت با امام زمان (عج) گرد آورد تا با امام عصر بیعت کنند همانگونه که پیامبر مکرم اسلام (ص) در روز عید غدیرمردم را برای بیعت با امیرالمؤمنان حضرت علی(ع) گردهم آورد تا با او بیعت کنند، از این رو آغاز امامت امام عصر(عج) و همه ائمه معصوم(ع) قبل از شهادت امام قبلی است چرا که جهان لحظه ای از حضور حجت خدا خالی نیست.

امامت مازندران منتظران مهدوی افزود انسان خداوند الاسلام شکریان تبلیغات هدایت بشریت حقیقی تصریح دارند اعتقاد جهانی اظهار جامعه رضوان اسلامی معصوم اسلام شهادت شیعیان فراهم مستکبران اشاره تاریخ استاد واقعی متعال رفتار اعمال موعود علمیه خاطرنشان ولیعصر جوارح نشانه زندگی حیاتی