بیشترین ساخت‌وساز غیرمجاز سواحل کشور در سواحل مازندران

تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1395 - ساعت : 09:19

کد مطلب: 12410 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرکل بنادر مازندران:

بیشترین ساخت‌وساز غیرمجاز سواحل کشور در سواحل مازندران

مازندشورا: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه مجوزهای ساخت‌وساز در سواحل برای کارهای عام‌المنفعه صادر می‌شود، تصریح کرد: بیشترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل کشور مربوط به سواحل استان مازندران بوده است

مازندشورا: سیاوش رضوانی گفت: پیگیری و مذاکره با صاحبان کالا را در دستور کار قرار دادیم و این برای فعال کردن بندر لازم بود تا صادرات را که در راستای بخشی از اقتصاد مقاومتی است و پویایی دارد، انجام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران تصریح کرد: امکانات بنادر مازندران آمادگی برای صادرات کالاها را دارند ولی مشکلاتی در بحث بسته‌بندی کالاها وجود دارد که به همین دلیل مرکبات چندان از طریق دریا صادر نشد ولی شاید از طریق زمینی به آستراخان و ترکمنستان انجام شد.

رضوانی با بیان اینکه صادرات امسال ما از طریق دریا بیشتر کنسانتره سیب و گوجه فرنگی بود و حدود 5 هزار و 500 تن صادرات داشتیم، خاطر نشان  کرد: دو بخش خصوصی ظرفیت 45 تنی سیلو برای ذخیره غلات را در بندر نوشهر ایجاد می‌کنند تا توان و ظرفیت بندر در این بخش افزایش یابد.

* ساخت‌و سازها در سواحل باید با مجوز صورت گیرد

وی از پیگیری درباره موضوع سواحل و بنادر از سوی سازمان بنادر، وزارت نیرو و آبخیزداری خبر داد و گفت: ساخت‌و سازها در سواحل باید با مجوز صورت گیرد و در این‌باره کمیته یکپارچه‌سازی سواحل نیز اجرایی می‌شود.

رضوانی با تأکید بر اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل تخریب می‌شوند، گفت: مدیریت سند یکپارچه‌سازی سواحل همواره پویا است و این‌طور نیست که با پاکسازی کامل سواحل، این سند متوقف شود بلکه این سند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل و رعایت قوانین شرایط بسیار خوبی دارد و تجاوز جدیدی صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی از گذشته در این حوزه داشتیم و در حال حاضر نیز 6 مورد قلع و قمع در دست اقدام داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه مجوزهای ساخت‌وساز در سواحل برای کارهای عام‌المنفعه صادر می‌شود، تصریح کرد: بیشترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل کشور مربوط به سواحل استان مازندران بوده است.


منبع : فارس

برچسب ها : #بنادر #ساخت و ساز غیرمجاز #سواحل مازندران

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : بیشترین ساخت‌وساز غیرمجاز سواحل کشور در سواحل مازندران

*

*


X https://sport45.site/