مازندشورا: دلاور بزرگ نیا روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این واحدها از 25 اسفند 95 تا دوم فروردین امسال با نظارت مستمر گشت های نظارتی به خاطر ارائه و عدم ارائه خدمات مطلوب و استانداردهای لازم شناسایی و تشویق و تنبیه شدند.
وی افزود : در این مدت یکهزار و 350 مورد بازدید نظارتی از واحدهای پذیرایی ، اقامتی و رفاهی استان انجام شد.
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران گفت : رعایت مسایل بهداشتی ، نظافت ، تمیزی و تزئین سالن پذیرایی ، رعایت نکات بهداشتی در آشپزخانه ، داشتن نمازخانه و رسیدگی به آن ، رعایت تنوع و کیفیت غذایی ، داشتن تجهیزات اعلام و اطفای حریق ، دارا بودن پروانه فعالیت و رعایت نرخ مصوب را از معیارهایی است که وضعیت واحدهای پذیرایی و اقامتی بر اساس آنها ارزیابی می شود.
وی افزود : تاسیسات گردشگری و اقامتی که بتوانند نکات مورد نظر را رعایت کنند از تشویق ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران برخوردار می شوند و در صورت رعایت نکردن و وجود کمبود ، تذکر دریافت می کنند .
بیش از 400 واحد پذیرایی ، اقامتی و رفاهی در مازندران خدمات مورد نیاز را به مسافران نوروزی ارائه می دهند.
بر اساس آمارهای ستاد خدمات سفر مازندران از 25 اسفند 95 تا دوم فروردین بیش از 2 میلیون و 240 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شد.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده :سید محسن حسن نیا
2096/1899