مازندشورا: یوسف گران پاشا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در مسیر خط راه آهن سراسری شمال به طول حدود 400 کیلومتر پل هایی با قدمت بیش از 70 ساله وجود دارد .
وی بدون اشاره به تعداد پل هایی که در مسیر راه آهن شمال قرار دارد ، ادامه داد : پل های بزرگی همچون تجن ، سیاهرود ، نکا و قره سو روزانه محل عبور حدود 30 رام قطار مسافری و باری از مسیر گرمسار در استان سمنان به سمت استان گلستان است .
مدیر کل راه آهن شمال اضافه کرد : هم اکنون با اختصاص بخشی از اعتبار در این زمینه ، مقاوم سازی پل های قدیمی مسیر راه آهن شمال از منطقه پلسفید به گرگان آغاز شده است .
وی پایان امسال را زمان اتمام پروژه مقاوم سازی پل های قدیمی خط راه آهن شمال اعلام کرد .
** افزایش ظرفیت حمل بار با مقاوم سازی پل ها
گران پاشا افزایش میزان حمل بار را از جمله دستاوردها در مقوله مقاوم سازی پل ها اعلام کرد و گفت : با انجام این طرح ها افزایش ضریب باربری روی پل ها از 20 به 25 تن افزایش می یابد .
وی اضافه کرد : با این میزان حمل بار ظرفیت بارگیری و انتقال مسافران و کالاها در مسیر این خط راه آهن افزایش می یابد .
روزانه حدود 30 رام قطار مسافری و باری از مسیر خط راه آهن شمال کشور عبور می کند که از این تعداد 14 تا 16 رام قطار باری است .
*** ایمن سازی تردد عابران در خطوط ریلی شمال
مدیر کل راه آهن شمال از ایمن سازی مسیر تردد عابران در خطوط ریلی شمال کشور به عنوان دیگر فعالیت این شرکت نام برد و ادامه داد : برای این منظور باکس های ماشین رو ، عابر پیاده و آبرو در مسیر های ریلی احداث شد .
وی گفت : در زمان دولت یازدهم در این زمینه 11 زیر گذر در نقاط خطرآفرین مسیر خط راه آهن شمال احداث شد .
به گفته گران پاشا برنامه احداث زیر گذرها در نقاط دیگر نیز در دستور کار راه آهن شمال قرار دارد تا ایمن سازی مسیر تردد عابران و خودروها فراهم شود .
مسیر راه آهن شمال کشور از گرمسار در استان سمنان آغاز و تا گرگان در استان گلستان ادامه دارد .
مسیر این خطوط ریلی با احتساب مسیرهای فرعی حدود 400 کیلومتر است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
/1899/2096
اقتصاد
مقاوم سازي
پل هاي راه آهن
مازندران