تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1396 - ساعت : 16:27

کد مطلب: 29509 چاپ به اشتراگ گذاشتن

موزه دفاع‌مقدس در خانه "دایی جان ناپلئون"؟!

مازندشورا: شهردارآنلاین: با انتشار عکس‌هایی از قرار گرفتن ماکت یک هواپیمای جنگی در خانه‌ تاریخی «اتحادیه» در طول چند روز گذشته، این بحث مطرح شد که با وجود همه‌ وعده‌ها مبنی بر ایجاد موزه «مشاهیر» در این بنای تاریخی، آیا قرار است این خانه به «موزه‌ دفاع مقدس» تبدیل شود؟ صحبتی که البته رئیس سازمان زیباسازی آن را رد می‌کند.

مازندشورا:باغ اتحادیه معروف به خانه «دائی جان ناپلئون»، یا خانه میرزا علی اصغرخان اتابک (امین السلطان) صدراعظم سه پادشاه قاجاری ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمدعلی شاه که پس از فوت وی در سال ۱۲۹۵ شمسی توسط حاج رحیم اتحادیه از وارثان امین‌السلطان خریداری و با تفکیک آن به ۳۰ سهم، بین فرزندانش تقسیم شد، بعد از سال‌ها بی‌توجهی حالا قرار است به یکی از مکان‌های پر رفت و امد خیابان لاله‌زار تهران تبدیل شود.

این خانه در دهه ۵۰ لوکیشن سریال معروف «دایی جان ناپلئون»، ساخته ناصر تقوایی بود و به همین نام نیز معروف شد. سال ۱۳۸۴ با گزارش یکی از روزنامه‌ها، این خانه از دل تاریخ بیرون آمد و از پیشنهاد اولیه برای ثبت سردر آن، کل حدود ۹هزار متر باقی مانده خانه امین السطان و تنها باقی‌مانده باغ لاله زار در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

[گزارش از: سمیه ایمانیان]


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #معروف #ناپلئون #گزارش #اتحادیه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : موزه دفاع‌مقدس در خانه "دایی جان ناپلئون"؟!

*

*


X https://sport45.site/