مازندشورا:علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان فارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از این سامانهها کار ثبت تخلف را انجام میدهند اظهار داشت: برای وارد مدار کردن کار ثبت تخلف ۱۰ درصد باقی مانده در حال طی روند قانونی با دستگاههای مسئول هستیم.
سیاهپور به اقداماتی که در حوزه رفع و کاهش نقاط حادثه خیز جادههای استان در حال انجام است اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ نقطه پر تصادف در سطح استان شناسایی و مطالعه شده که بر اساس پالایشهای انجام شده در کمیسیون ایمنی و سازمان راهداریهای استان به ۱۷۰ نقطه دارای تصادف و پرتصادف کاهش پیدا کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان فارس همچنین به هزینه رفع حادثه از این نقاط اشاره کرد و گفت: برای رفع هر نقطه تصادف و حادثه خیز حدود ۵ میلیارتومان اعتبار نیاز داریم ولی پیشنهاد ما برای حل مشکلات ۴۰ نقطه اولویتدار استان ۲۰ میلیارد تومان است که به استاندارد لازم و مورد تایید پلیس راه برسانیم و به جد به دنبال حل مشکلات این نقاط حادثه خیز هستیم.
وی همچنین اظهار داشت: تمام اقدامات برای آشکار سازی و ایمن سازی این نقاط مانند نصب تابلو، آینه و خط کشی انجام شده است.
سیاهپور در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه نظارت تصویری فعال در این استان اشاره کرد گفت: برنامهای تدوین شده است که سامانه نظارت تصویری این استان را از ۱۲ دوربین به ۴۵ دوربین افزایش بدهیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان فارس از افزایش توزین در حال حرکت خودروها در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: تا کنون در سطح استان ۲ باسکول توزین خودروهای در حال حرکت نصب شده است که به زودی ۲ باسکول توزین خودرو مشابه در محورهای خروجی و ورودی جنوب استان نصب خواهد شد و به گونهای که خودروهای در حال حرکت یک کیلومتر مانده به پلیس راه وزن میشوند و اگر تخلفی در وزن خوردو و میزان بار همراه داشته باشند به پلیس راه گزارش میشود و زمانی که خودرو به مقابل پلیس راه رسید اعمال تخلف و قانون خواهد شد.
سیاهپور در ادامه سخنان خود به کارهای عمرانی در حال انجام استان فارس اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح صفاشهر و پل وحدت قادرآباد- دشت مرغاب شهرستان خرم بید آغاز شده است و برای احداث پل وحدت به ۲ میلیارد و همچنین برای تقاطع صفاشهر نیز به ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.
وی همچنین به احداث محور ارتباطی تنگ ابوالحیات – دشت ارژن اشاره کرد و گفت: این محور به طول ۲۰ کیلومتر از طرح های وزارت راه شهرسازی است که تا کنون ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۲ تونل ۴۰۰ متری و ۸۰۰ متری در طول مسیر نیز احداث خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان فارس افزود: محور ارتباطی تنگ ابوالحیات – دشت ارژن یک محور شریانی و ترانزیتی کوهستانی واقع در رشته کوه زاگرس بوده و قطعهای از راه مواصلاتی شیراز – کازرون – بوشهر است که به دلیل صعب العبور بودن از نقاط پرترافیک و پرحادثه تلقی میشود. که با چهارخطه شدن این محور، ضمن کاهش تصادفات، ترافیک نقش مهمی کاهش طول مسیر خواهد داشت. این محور سال دیگر به بهره برداری می رسد.