مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، سید خالق سجادی شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از فرشتگان کارآفرینی بازار در دانشگاه علمی کاربردی بهشهر که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی برگزار شد؛ افزود: با توجه به اینکه نیمی از اشتغال شهرستان به بازار اختصاص دارد ؛ لذا باید نیمی از تحصیل کرده های ما هم به سمت بازار سوق داده شوند.
وی اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که تحصیلات در هر موقعیتی بسیار مناسب است و اگر این تحصیلات و اموزش ها متناسب با نیاز جامعه باشد می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
فرماندار بهشهر گفت: براساس آمارگیری های انجام شده کشاورز و دامدار با سواد، دارای راندمان و بهره وری بیشتر نسبت به دامدار و کشاورز بی سواد است و لذا مطالعه و تحصیبلات اثرگذار است.
سجادی با تاکید بر تلاش جهادی برای اشتغال جوانان گفت: معتقدم برای ایجاد اشتغال جوانان نباید تنها به کار دولتی بسنده شود بلکه باید اشتغال زایی و کارآفرینی توسط تک تک آحاد جامعه دنبال شود و در این بخش دانشگاهها و اساتید برای فرهنگ سازی در این راستا مسئولیت بزرگی برعهده دارند.
وی ادامه داد: به فرموده رهبری باید اتاق اشتغال و کارآفرینی ما به اتاق جنگ تبدیل شود و در این بخش با تمام توان وارد شه ایم و تلاش های مختلف در کارگروه اشتغال در دست انجام است.
فرماندار بهشهر افزود: توجه به اشتغال و رفع موانع تولید از مسائل مهمی است که در کارگروه های مختلف با قوت دنبال می شود تا شاهد افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه و افزایش امید در رندگی مردم باشیم.
سجادی، با اشاره به اینکه یک پنجم ازدواج های جامعه ما براساس امارهای اعلام شده به طلاق می انجامد، گفت: با نظرسنجی های انجام شده و انجام کارهای علمی و کاربردی عمده طلاق جامعه ما ریشه در بیکاری و عدم اشتغال جوانان دارد که باید رفع شود و همه ما باید با تمام توان وارد شویم.
هدایت هدایتی یکی از بازاریان بهشهر در صنف خیاطان با تاکید بر استانداردسازی خواهان توجه به برندهای داخلی و شناسنامه دار کردن محصولات شد.
وی گفت: ورود کالای قاچاق اقتصاد ما را فلج کرده است و باید با توجه به تولیدکنندگان و ارائه تسهیلات کمک کار تولید داخلی بود.
محمدحسین حافظی، از دیگر بازاریان بهشهر هم توجه به تکنولوژی روز و استفاده از توان دانش در کنار تحربه را مفید ارزیابی کرد و یادآور شد: باید با تلفیق دانش و تجربه برای آینده ای موفق برنامه ریزی کرد.
وی گفت: کسب و کار امروز از اشتغال سنتی گذشته به کسب و کار در دنیای مجازی تغییر کرده است و بسیاری از افراد با استفاده از شبکه های مجازی، خرید غیرحضوری را به خرید حضوری ترجیح داده اند و در این بخش هم باید با تکیه بر علم و دانش در کنار تجربه، حرکت کرد.