21 سال افتخار به راهداری

مازندشورا: راهدار با‌سابقه که از 21 سال فعالیت در راهداری را افتخار می‌داند، حضور راهدار را به معنای ایمنی رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها ذکر‌ کرد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، مهرداد زمانی که متولد مهر‌ماه 1342 و دارای مدرک تحصیلی مهندسی زمین‌شناسی است و هم‌اکنون سر‌پرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی را برعهده‌دارد، ، با اشاره به اینکه قبل از ورود به شغل راهداری در معادن زغال‌سنگ و استخراج فلورین کار می‌کرد، گفت: فعالیتم را از سال 1375 در اداره راه و ترابری ایران‌شهر در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز‌ کردم و مسؤولیت راه و ترابری شهر‌های راسک(سرباز)، ایران‌شهر و کنارک را بر عهده‌داشتم.

وی با بیان اینکه از سال 1388 به اداره‌کل راه و ترابری مازندران انتقال یافتم، افزود: یک سال و نیم به‌عنوان معاونت راه و ترابری سوادکوه و سپس کارشناس اداره‌کل و از سال 1391 مسؤولیت راه و شهر‌سازی سوادکوه و سپس مسؤولیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سوادکوه را بر عهده‌گرفتم.

سر‌پرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سوادکوه و سوادکوه‌شمالی انتخاب شغل را نوعی شانس ذکر کرد و با اشاره به اینکه در ابتدا به فعالیت در معدن به‌دلیل تولیدی‌ بودن آن علاقه‌مند بودم ولی دست‌ تقدیر مرا در راهداری قرار‌ داد، خاطر‌نشان کرد: پس از 21 سال فعالیت در راهداری به این شغل افتخار‌ می‌کنم و اشتیاق من به آن هر روز افزوده می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: راهداری عشق به هم‌نوع و راهدار فرشته نجات در جاده‌هاست، اگر راهداران وظیفه راهداری را تنها به‌عنوان یک شغل در‌نظر داشته باشند، نمی‌توانند در این شغل حساس که به‌صورت مستقیم با جان مردم در ارتباط است، موفق باشند.

زمانی باز‌ماندن گردنه‌ها در زمستان را از مهم‌ترین وظایف راهداری توصیف کرد و با اشاره به دمای زیر 20 درجه گردنه‌ها و فعالیت در سرما و یخبندان و بی‌خوابی‌ها اظهار‌ کرد: وزارت راه و شهر‌سازی از معدود وزارتخانه‌هایی است که ماشین‌آلات سنگین خود را حفظ‌کرد و در حوادث و بحران‌های مختلف از ماشین‌آلات و کارکنان آن برای کمک به هم‌وطنان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مناسب در محور‌ سوادکوه از عدم تعریض چند نقطه در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی و وجود ترافیک در‌ آن برای برخی از ایام‌ سال خبر‌ داد و افزود: شیرین‌تر‌ین خاطرات من برای مواقعی است که کار مثبت کوچک یا بزرگ انجام شود که این کار می‌تواند اصلاح قوانین، پاک‌ کردن تابلو‌ها یا تعریض محور‌ سوادکوه باشد و اگر بنا‌بر هر دلیلی طرح‌ها و برنامه‌ها و ایده‌های من با شکست مواجه شود و یا شاهد ایجاد تصادف در محور باشم، از خاطرات تلخ من محسوب می‌شود.

سر‌پرست راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه راه، هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود و در گرما، سرما و ایام تعطیل هم حضور راهدار به معنای ایمنی رانندگان و سرنشینان خودرو‌هاست، تأکید کرد: استفاده از کارکنان در شرایط مختلف را با توجه به شرایط جاده‌ای در دستور کار ما قرار‌ دارد اما حقوق آنان نسبت به برخی ادارات، پایین‌تر است و از مسؤولان مرتبط تقاضا دارم تا نسبت به افزایش حقوق و دستمزد‌های راهداران تلاش کنند.

زمانی به وظایف راهداران اشاره‌کرد و گفت: روکش آسفالت، لکه‌گیری آسفالت، پاک‌سازی حریم و حفظ و نگهداری‌ آن، نصب تابلو و علائم، خط‌کشی محور‌ها، اجرا و نگهداری روشنایی جاده‌ها و تونل‌ها، اصلاح قوس‌ها، تعریض پل‌ها و راه‌ها، ریزش‌برداری و برف‌روبی از گردنه‌ها و گشت‌زنی از محور بخشی از وظایف راهداران است.

انتهای پیام/86015/ج

راهداری سوادکوه جاده‌ای راهداران ترابری سوادکوه‌شمالی اینکه اشاره گردنه‌ها تعریض راهدار فعالیت وظایف مسؤولیت زمانی شهرستان‌های سر‌پرست محور‌ آسفالت کارکنان شرایط تعطیل اصلاح خاطرات شهر‌سازی افزود اداره‌کل ایران‌شهر به‌عنوان قرار‌ ماشین‌آلات باشند مختلف