مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجتالاسلام قنبرعلی احمدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران، معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش نور، اظهار کرد: نخستین ماموریت پیامبر علمآموزی برای زنان و مردان بود و با اشاره به سلمان فرمود: اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین سلمان به آن دست پیدا میکنند و ما امروز این وعده را شاهد هستیم.
وی افزود: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران نیز همین بوده و هست و قدمهای بلندی در این زمینه برداشت اما مهمترین مسئله در تعلیم و تربیت ایجاد خلاقیت، ابتکار در ذهن، احساس شخصیت است که مربیان پرورشی باید یکی از اهداف انقلاب که ایجاد خودباوری در جوانان است را با ایجاد شخصیت در جوانان دنبال و محقق کنند.
امام جمعه شهرستان نور با اشاره به حکمت 331 نهج البلاغه، مبنی بر جریانسازی علمی، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمود: ما دو علم داریم علم مسموع(شنیدنی) و علمی که از مسیر علم شنیدنی تبدیل به جریان فکری، خلاقیت و ابتکار میشود.
این مسؤول با بیان اینکه در نظام آموزشی سابق تاکید بر نوشتن بود و تکالیف زیاد نوشتاری فکر دانشآموزان را به شدت مشغول میکرد که این روش تغییر کرد و به جای نوشتن به دنبال خلاقیت هستند که باید با امعان نظر بیشتر پیگیری شود.
احمدی تاکید کرد: فضای نقد و اظهار نظر در مدارس و فضاهای آموزشی باید باز شود و دانشآموز جرات اظهارنظر داشته باشد، بچهها باید حرف بزنند تا ذهن آنها خلاق شود.
وی با اشاره به اینکه علم باید توام با عمل باشد، افزود: امام علی(ع) میفرماید:« چه بسا عالمی که جهل او را هلاک کرد»علم بدون عمل قطعا تاثیر گذار نیست و در حقیقت جهل است.
امام جمعه شهرستان نور با بیان شاخصهای لازم برای علم، گفت: علم باید سبب هراس دشمن (دشمنان بیرونی و درونی) شود،عقل را پرورش دهد و در سایه علم حقایق پدید آید.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور نیز در این جلسه، اظهار کرد: 13 هزار دانشآموز در مقاطع مختلف در این شهرستان مشغول تحصیل هستند که سرمایه انسانی بالایی محسوب میشوند.
علیرضا اسدیان افزود: برای تربیت نسل جوان باید از حاشیهها دوری کرد و به متن جامعه دانشآموزی و سایر اقشار توجه داشت.
وی گفت: مسؤولیت سنگینی به عهده ما به ویژه معاونان و مربیان پرورشی است و باید در راه انجام وظیفه اهداف مقدس نظام را دنبال کنیم.
86023/ع