مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یکی از مباحثی که محمد اسلامی استاندار مازندران این روزها پیگیر بوده و در چندین جلسه و نشست درباره آن صحبت به میان آورد و با اعضای شورای شهر تهران جلساتی برگزار کرده بحث اتصال مترو تهران به استان مازندران است.
استاندار مازندران این طور که خودش گفته برای اجرای این طرح نیاز به سرمایهگذاری کلان است ولی این اقدام میتواند فاصله زمانی تهران به مازندران را به شدت کاهش دهد.
اجرای این طرح مورد توجه مسؤولان شورای شهر تهران هم قرار گرفته و جلسهای با حضور عزتالله یوسفیانملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در آن جلسه تاکید شد؛ روزهای خوشی در ارتباط با اجرای این طرح برای مازندران ترسیم شده است.
در وهله نخست بررسی مطالعاتی این طرح حائز اهمیت است و فعالیت گروه زمینشناسی برای بررسی قابلیتهای منطقه برای اجرای طرح دارای اهمیت است.
در همین ارتباط با قربان وهابزاده دانشیار زمینشناسی در استان مازندران گفتوگو با فارس درباره وضعیت منطقه برای اجرای این طرح به لحاظ زمینشناسی مباحثی را طرح کرده است؛
وی در این زمینه با بیان اینکه اگر قرار است این طرح در زیرزمین پیگیری و اجرایی شود، دو خطر مهم این پروژه را تهدید میکند و باید به صورت جدی مورد مطالعه قرار گیرد، گفت: در برخی از بخشها به سنگهای آهکی برخورد میکنیم که به شدت حفرههای بزرگی داشته و ممکن است مخزن عظیمی از آب باشند.
وهابزاده اضافه کرد: اجرای این طرح در نزدیکیهای دماوند به شیب زمین گرمایی برخورد کرده که باید در اطراف دماوند مسائل ژئو ترمال محاسبه شود.
دانشیار زمینشناسی در استان مازندران در پاسخ به این سوال که آیا نباید این پروژه از مسیر اطراف دماوند اجرایی شود، اضافه کرد: باید مطالعات دقیقی در این زمینه انجام شود چرا که دمای زمین بسیار بالا است.
وی در پاسخ به این سؤال که پیشنهاد خاص شما برای اجرای این طرح چیست، افزود: باید مطالعات به صورت جدیتر در برنامه کاری قرار گیرد و تغییرات ژئوفیزیک نیز به صورت دقیق رصد شود.
این استاد زمینشناسی در پاسخ به این سؤال که آیا دانش کافی در بررسی وضعیت زمینشناسی برای احداث مترو تهران وجود دارد، افزود: دانش کافی در این زمینه وجود دارد و محققان کشور میتوانند در این ارتباط نظرات مناسبی را ارائه دهند.
86004/ج