مازندشورا صرفاً یک رسانه نیست؛یک فرهنگ است

تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 - ساعت : 16:12

کد مطلب: 51132 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مازندشورا صرفاً یک رسانه نیست؛یک فرهنگ است

اتصاصی مازندشورا: مازندشورا صرفاً یك رسانه نیست، بلكه یك فرهنگ است. فرهنگی که می‌کوشد پل ارتباط میان مدیران و نخبگان باشد و هم تریبون شهروندان.

مازندشورا: مدیریت شهری به شکل عام و نهاد شهرداری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به شکل خاص آن، مردمی‌ترین نهاد از حیث ترکیب مدیران و حوزه فعالیت است لذا دمکراتیک‌ترین نهاد تصمیم‌گیری و اجرایی ذاتاً در درون خود تکثر آرا و اندیشه‌ها را جای‌داده است؛ و این مسئله زمانی که کریمه‌ی «و امرهم شوری بینهم» را در پیشانی خود قرار می‌دهد دوچندان می‌شود، لذا نه‌تنها طبیعی به نظر می‌رسد که در حوزه مدیریت شهری شاهد تکثر‌آرا باشیم چه این‌که با توجه به ویژگی‌های ذاتی و رسالت قانونی و دینی آن، جز این را نباید شاهد بود و اتفاقاً فلسفه وجودی شوراها جز این نیست.

از این منظر رسانه‌ای که بخواهد تخصصاً در حوزه مدیریت شهری فعالیت نماید نیز متأثر از ویژگی‌های ذاتی، قانونی و دینی شوراها خواهد بود. لذا مازندشورا مستقل از جریانات سیاسی با رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای می‌كوشد مأمنی برای طرح دیدگاه‌های مختلف و تبادل تجربیات متعدد باشد، چراکه معتقدیم مازندشورا یعنی به شور نشستن نخبگان مازندران و برای تحقق این ادعا و باور باید فرصت برابر برای همه دیدگاه‌هایی که آن سه ویژگی ذاتی، قانونی و دینی را پذیرفته‌اند ایجاد نمود.

لذا نمی‌توان از شورا سخن گفت و تفكرات مختلف را برنتافت. بدین‌منظور این پایگاه برای انعكاس نظر نخبگان استان در حوزه مدیریت شهری و تشكیك مسائل محلی می‌کوشد آنچه از نام این رسانه انتظار می‌رود یعنی پوشش تمام جغرافیای طبیعی و فکری مازندران «مازند» و اجتماع همه دیدگاه‌های موافق و مخالف پیرامون موضوعات مختلف «شورا» را محقق سازد. چراكه شورا آن‌زمان مفهوم می‌یابد و محقق می‌شود كه هریک از اعضا دیدگاه‌ها و نظرات مختلف را پذیرا باشد؛ و فرصت بیان آن را از سایرین منع نسازد لذا در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی باید به این بلوغ سیاسی رسیده باشیم كه با حفظ احترام متقابل در كنار یكدیگر فارغ از تعصبات به تبادل‌نظر و طرح دیدگاه بپردازیم.

نهایت این‌که؛ بر این باوریم به‌جای تمامیت‌خواهی رسانه‌ای و حضور انفرادی در رسانه‌ها و استفاده یک‌سویه از تریبون‌ها باید حضور شورایی در رسانه‌ها داشت، بر صبر و تحمل خود افزود و سعه‌ی صدر داشت، دو گوش برای شنیدن داشت، از این منظر مازندشورا صرفاً یك رسانه نیست، بلكه یك فرهنگ است. فرهنگی که می‌کوشد پل ارتباط میان مدیران و نخبگان باشد و هم تریبون شهروندان و از سویی به پیرایش رسانه‌ها از توصیف و روایت‌گری، استبداد رسانه‌ای، تک‌صدایی، تملق و چاپلوسی و نیز مزین شدن به تحلیل و پژوهش و انعکاس دیدگاه‌های کارشناسی امید دارد.

امروز مجموع فعالیت‌های رسانه‌ای این پایگاه خبری اعم از گزارش میدانی، تحلیل تصویری، موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، گفت‌وگو، گزارش، یادداشت و خبر از مرز 51 هزار محتوا عبور کرده است.


برچسب ها : #مازندشورا صرفاً یک رسانه نیست؛یک فرهنگ است #مازندشورا #معرفی سایت مازندشورا

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : مازندشورا صرفاً یک رسانه نیست؛یک فرهنگ است

*

*


X https://sport45.site/