تاریخ انتشار : شنبه 08 آبان 1395 - ساعت : 12:34

کد مطلب: 8582 چاپ به اشتراگ گذاشتن

تالاب های مازندران از دام های هوایی پاکسازی شد

مازندشورا: ساری - همزمان با شروع فصل سرما و کوچ پرندگان، تالاب های فریدونکنار، سرخرود و ازباران از دام های هوایی پاکسازی شد.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فصل سرما پرندگان مهاجر باهدف زمستان گذرانی به استان مازندران می‌آیند وشماری از شکارچیان با استفاده از دام هوایی در حاشیه تالاب فریدون‌کنار و سرخ‌رود اقدام به شکار  می‌کنند.

میلاد بهرامی رئیس اداره روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مأمورین  اجرایی حفاظت  محیط‌زیست  شهرستان‌های بابل، بابلسر، قائم‌شهر، محمودآباد وفریدونکنار با داشتن حکم دادستانی در یک حرکت جمعی اقدام به پاک‌سازی تالاب فریدون‌کنار، سرخ‌رود و از باران از دام‌های هوایی (غاز دام) کردند.

وی افزود: همچنین مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان جویبار کومه مخصوص شکارچیان را که جهت دام گذاری در تالاب استفاده می‌کردند را در منطقه میستان تخریب کردند.

به گفته وی، استفاده از دام هوایی موجب از بین رفتن بسیاری از گونه‌های در معرض خطر و در حال انقراض شده، زیرا هرگونه پرنده آبزی یا کنار آبزی که در مسیر دام‌های هوایی پرواز می‌نماید در آن دام‌ها اسیر و درنهایت تلف می شود.

بهرامی همچنین از کشف و ضبط شش هزار و ۱۵۰ قطعه ماهی کلمه از صیادان غیرمجاز در گلوگاه خبر داد و گفت:ماموران محیط‌بانی پاسگاه قلعه پایان  شش هزار و ۱۵۰ قطعه ماهی کلمه را  ازسه صیاد متخلف کشف وضبط کردند و متخلفین دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #هوایی #تالاب #استفاده #مازندران #اداره #همچنین #بهرامی #دام‌های #فریدون‌کنار #خبرنگار #شکارچیان #سرخ‌رود #اقدام

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : تالاب های مازندران از دام های هوایی پاکسازی شد

*

*


X https://sport45.site/