انتقال آب آشامیدنی شهرهای گروه الف مازندران به روستاهای بابلکناری

تاریخ انتشار : پنج شنبه 09 دی 1395 - ساعت : 01:08

کد مطلب: 12322 چاپ به اشتراگ گذاشتن

قائم مقام وزیر نیرو وعده داد

انتقال آب آشامیدنی شهرهای گروه الف مازندران به روستاهای بابلکناری

مازندشورا: ساری - ایرنا - قائم مقام وزیر نیرو گفت که روستاهای مسیر طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران در بخش بابلکنار از آب آشامیدنی این طرح بهره مند می شوند.

مازندشورا: شهرهای گروه الف مازندران در طرح آبرسانی شامل بابل ، بابلسر ، امیرکلا ، فریدونکنار و هادی شهر است .
آب آشامیدنی این شهرها که حدود 520 هزار نفر جمعیت دارند قرار است از سد مخزنی البرز یا آیت الله صالحی مازندرانی تامین شود.
همچنین تامین آب مورد نیاز 54 هزار هکتار اراضی کشاورزی منطقه هم با این سد است .
ستار محمودی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح تصفیه خانه آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران در بخش بابلکنار شهرستان بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این یک اصل قانونی است که در هر نقطه از کشور طرح آبرسانی در دستور کار قرار دارد ، روستاهای مسیر باید از این طرح بهره مند شوند.
وی تاکید کرد : این حق طبیعی مردم منطقه بابلکنار است که از آب شرب سد البرز برخوردار شوند.
معاون وزیر نیرو گفت : خوشبختانه وزارت نیرو نیز این اصل را پذیرفته است و هم اکنون یک هفته به مدیران آب و فاضلاب مازندران فرصت می دهیم که برای آبرسانی به بخش بابلکنار یک متولی مشخص کنند.
وی افزود : هر چند زیرساخت های آب شرب بخش بابلکنار هم با مشکلاتی رو به رو است ، اما ما نمی توانیم به علت این مشکلات زیرساختی روند آبرسانی به اهالی این روستاها را متوقف کنیم.
محمودی گفت : ترمیم شبکه و خطوط لوله آب باید از محل آب بهاء تامین شود و چون آب بهاء روستائیان نصف قیمت شهر است ، در این بخش با مشکلاتی مواجه شده ایم اما تامین منابع آب شرب از اعتبارات ملی است که در این بخش دست ما باز است.
وی افزود : مطالعه طرح آبرسانی سد البرز به بخش گتاب بابل نیز آغاز شده است که امیدواریم با تکمیل این طرح ، دغدغه های چندین ساله مردم منطقه که از سوی مدیران ارشد استان، نمایندگان و امام جمعه بخش پیگیری می شود، محقق شود.
قائم مقام وزیر نیرو گفت : خوشبختانه مازندران طرح های بزرگی همچون سد هراز با 25 درصد پیشرفت فیزیکی را در حال ساخت دارد که با تکمیل آن و طرح سد گلورد و همچنین شبکه آبرسانی سد البرز ، اتفاقات بسیار خوبی در این بخش رخ خواهد داد .
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #آبرسانی #مازندران #البرز #بابلکنار #تامین #افزود #منطقه #شهرهای #خوشبختانه #مدیران #مشکلاتی #تکمیل #خبرنگار #آشامیدنی #محمودی #روستاهای #همچنین

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : انتقال آب آشامیدنی شهرهای گروه الف مازندران به روستاهای بابلکناری

*

*


X https://sport45.site/