نشست تخصصی کارشناسان اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی مازندران

تاریخ انتشار : دوشنبه 25 بهمن 1395 - ساعت : 16:24

کد مطلب: 14716 چاپ به اشتراگ گذاشتن

نشست تخصصی کارشناسان اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی مازندران

مازندشورا: در راستای سیاست های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، اقدام به برگزاری نشست های هفتگی تخصصی و کارشناسی با موضوعات مبتلا به بازآفرینی شهری پایدار می نماید.

مازندشورا: 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، مهندس سعید میرزاپور رییس اداره عمران و بهسازی شهری این اداره کل، ضمن اعلام این خبر افزود: نشست و هم اندیشی کارشناسان در خصوص بررسی مسائل و مشکلات شهرهای استان در حوزه ی عرصه های ناکارآمد شهرها و همچنین بررسی و ارزیابی آموزه های علمی بازآفرینی شهری به منظور دستیابی به راه حل های موثر و برقراری سازوکارهای مناسب، برقراری وحدت رویه و هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی در اولویت برنامه های عمران و بهسازی مازندران قرار دارد.

در ادامه میرزاپور افزود: نشست هفتگی کارشناسی اداره عمران و بهسازی به منظور آشنایی با شرح وظایف حوزه های مرتبط در راستای بازآفرینی پایدار شهری، خصوصا تبادل نظر در ارتباط با طرح ها، فعالیت ها و پروژه های اجرایی در شهرهای مختلف استان و همچنین برنامه های مختلف در راستای احیاء، بهسازی و توانمندسازی محلات هدف شهرهای استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: نخستین نشست از سلسله نشست های مذکور در روز پنج شنبه مورخ 14 بهمن 1395 با محوریت موضوع تجمیع در نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده و با تاکید بر تجربه تجمیع و نوسازی در محله سیروس تهران، با حضور کارشناسان و متخصصان مرتبط برگزار گردید که در این نشست کاشناسان به تبیین علمی موضوع و ارائه نقطه نظرات کارشناسی خود پرداختند. در پایان این نشست جمع بندی نظرات ارائه شده در موضوع معطوف به این نظریه بدین صورت بود که چنانچه تجمیع و نوسازی در مقیاس کوچک باشد، نگاه سوداگرانه نداشته باشد به نحوی که بار تراکمی آن به لحاظ جمعیتی و ساختمانی فراتر از ظرفیت محله ها نباشد و از سوی دیگر طراحی های جدید به لحاظ معماری و فرم ساخت، مغشوش کننده هویت محله ای نباشد، می تواند موثر تر عمل نماید.

میرزاپور در ادامه از برنامه ریزی ها و هماهنگی های مختلف با دفتر آموزش و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، جهت برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح مدیران و کارشناسان شهرداری های استان مازندران و همچنین سایر دستگاه های عضو ستادهای بازآفرینی شهری و کارگروه های مرتبط در خصوص تبیین اهداف، رویکردهای و سیاست های جدید در ماه های آتی خبر داد.

وی در پایان افزود: اداره عمران و بهسازی شهری این اداره کل بر اساس شرح خدمات ابلاغی، بهره مند از کارشناسانی در رشته های مختلف از جمله عمران، معماری، شهرسازی، برنامه ریزی شهری، اقتصاد و ... می باشد و ابراز امیدواری نمود که بتوان با مجموعه پیش رو به تدقیق اهداف و برنامه های تعریف شده در راستای ارتقای کمی و کیفی زندگی ساکنین محلات هدف شهرهای استان گام بردارد. 


منبع : اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران

برچسب ها : #اداره #بهسازی #عمران #برنامه #استان #شهرهای #مختلف #افزود #بازآفرینی #کارشناسان #مازندران #مرتبط #نوسازی #موضوع #راستای #همچنین #تجمیع #میرزاپور #شهرسازی #اهداف #معماری #تبیین #نظرات #نباشد #ارائه #پایان #سازمانی #برقراری #منظور #بررسی #هماهنگی #تخصصی #کارشناسی #ادامه #محلات

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : نشست تخصصی کارشناسان اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی مازندران

*

*


X https://sport45.site/