مازندشورا:به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت پیمانکار پروژه نصب و بهرهبرداری از ۱۸۷۹ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور ضمن ابراز خشنودی از تغییر رویکرد وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: با تغییر رویکردها در وزارت راه و شهرسازی باهدف یکپارچهسازی سامانههای پراکنده هوشمند جادهای در استانها قابلیت برنامهریزی در سطح کشوری باعث ایجاد تحول شد.
وی افزود: اجرای این پروژه مستقل باعث شد به جای نصب ۴۰۰ دوربین در ۱۰ سال، در یک سال ۶۰۰ دوربین با امکان تجمیع و برنامهریزی نصب شود. البته حلقههای مدیریتی میان وزارت راه و شهرسازی و پلیسراه بهعنوان دو نهاد مسئول با جلسات منظم هفتگی بهعنوان هسته مرکزی شکل گرفت و برکات فراوانی داشت.
مفتح بابیان اینکه «با مطرحشدن پروژه در سطح ملی امکان در اختیار گرفتن مشاور بینالمللی نیز فراهم شد» گفت: برای استفاده از تجارب بینالمللی سه مشاور خارجی برای طراحی در اختیار گرفته و همچنین طی مذاکره با مراکز فنی و حرفهای دو کد رشته مخصوص نگهداری این شبکه ایجاد شد.
وی ادامه داد: برای تنظیم ضوابط منطبق با استانداردهای جهانی نیز قراردادی با دانشگاه شریف امضا و استانداردها باهدف اجرای کار در سطح بینالمللی تعریف شد. همچنین از ۱۲ شرکت دانشبنیان، ۳ هزار نفر از نخبگان کشور بهعلاوه صرفهجویی ارزی و انتقال فناوری از شرکتهای صاحبنام از قبل این پروژه انجام شد.
مدیرعامل شرکت مبین خاطرنشان کرد: مجموعهای برای تست کالیبراسیون دوربینها با همکاری پلیسراه شکل گرفت و امکان ایجاد یک داشبورد مدیریتی برای رصد کردن کل وضعیت جادهها در سازمان راهداری نیز فراهم شد.
مفتح افزود: افزایش سرعت نصب و توسعه پروژه به دلیل تولید زیرساختها بهصورت پیشساخته و استفاده از تمام ظرفیت مخابراتی کشور برای انتقال داده انجام شد زیرا بهصورت تقریبی حدود ۲ پتا بایت تصویر (برابر ۱۰۰۰ ترابایت) در سال باید از طریق این سامانههای هوشمند ثبت تخلف به مرکز منتقل شود.
این کارشناس حوزه حملونقل هوشمند با تاکید بر نظر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر مفهوم یکپارچگی «تفکیک شهر با بیرون آن را کار اشتباهی خواند» و گفت: در کشورهایی مانند امریکا، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی یک سازمان رگولاتوری زیر نظر وزارت حملونقل برای تدوین و نظارت بر ضوابط ITS ایجاد شده است که جای خالی آن همراه یک مرکز مانیتورینگ ملی بهعنوان حلقه مفقوده در کشور وجود دارد.
مدیرعامل شرکت مبین تصریح کرد: علیرغم تغییر رویکرد در وزارت راه و شهرسازی و بهرهمندی از مزایای سامانههای هوشمند یکپارچه، اما همچنان در شهرداریها بهصورت سنتی عمل میشود. بهطوریکه طبق آمار رسمی در شش ماه اول سال ۹۴ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از محل جرائم رانندگی بین شهرداریهای ۷ کلانشهر کشور تقسیمشده که بخش اعظم اعتبارات مذکور در شهرداریها صرف سایر مشکلات آنها شده است.
مفتح خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در صورت وقوع تغییر رویکرد در شهرداریها با محوریت وزارت کشور و مرکز رگولاتوری اعم از شهری و برونشهری شکل بگیرد پازل مدیریت بر حملونقل کشور فراهم خواهد شد.
وی یادآور شد در این راستا مکاتباتی با وزارت کشور انجام شده و وزیر کشور نیز دستور لازم را صادر کرده که در سطح معاون ایشان در حال پیگیری است.
منبع : وزارت راه و شهرسازی/جاده ای
برچسب ها : #وزارت #شهرسازی #هوشمند #سامانههای #ایجاد #تغییر #پروژه #حملونقل #بهعنوان #رویکرد #بینالمللی #فراهم #امکان #مدیرعامل #شهرداریها #انتقال #بهصورت #رگولاتوری #اختیار #مشاور #خاطرنشان #استفاده #نکا #برنامهریزی #مدیریت #بهرهبرداری #تخلفات #پیمانکار #افزود #پلیسراه #مدیریتی #اجرای #اینکه
نظر شما در مورد : انتقال سالانه ۲ پتابایت دیتا با بهرهبرداری از سامانههای هوشمند ثبت تخلفات/ تکمیل پازل مدیریت حملونقل با ایجاد مرکز رگولاتوری در وزارت راه و شهرسازی