تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 - ساعت : 14:35

کد مطلب: 16448 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رزمایش مقابله با بیوتروریسم در شیراز برگزار شد

مازندشورا: با هدف سنجش سطح آمادگی نیروهای انتظامی و امدادی در مقابله با تهدیدات بیوتروریسم و با محوریت بیماری طاعون، امروز جمعه به همت بیمارستان ایران ناجا رزمایشی در مجتمع انتظامی شهید فعال شهرستان شیراز برگزار شد.

مازندشورا:به گزارش ایسنا،  رزمایش منتظران مهدی(عج) با حضور فرمانده انتظامی فارس، مسئول امداد و انتقال بهداری ناجا، مدیرکل خدمات درمانی بهداری ناجا و یگان‌های انتظامی و دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان استان فارس برگزار شد.

فرمانده انتظامی فارس در حاشیه این رزمایش یک‌روزه با بیان اینکه پیشرفت علم موجب تغییر نوع تهدیدات نیز شده است، گفت: بیوتروریسم از مواردی است که در شرایط حاضر توسط دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می شود و در این زمینه باید آمادگی لازم را داشته باشیم .

سردار احمدعلی گودرزی مهمترین راه پیشگیری و مقابله با تروریسم و بیوتروریسم را آموزش دانست و گفت: این رزمایش نمایانگر حمایت استان از چنین فعالیت‌هایی است و تمهیدات لازم برای مقابله با چنین تهدیداتی را فراهم می‌کند .

فرمانده انتظامی استان افزود: این سناریو با اهداف آشنایی با تهدیدات جنگ نوین (بیوتروریسم) و روش‌های مقابله با آن در راستای ارتقاء سطح دانش و آمادگی کارکنان رزم اجرا و اقدامات مقابله ای در مواجهه با اینگونه حوادث برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، رزمایش بیوتروریسم اجرا شده با محوریت مقابله با شیوع طاعون برگزار شد و تپش قلب، وجود زخم در نقاطی از بدن که مورد گزش کک قرار گرفته، کاهش فشار خون، سردرد، استفراغ، تب و لرز از علام بیماری طاعون است.

بیماری طاعون از راه‌های گزش توسط کک آلوده، تماس مستقیم با انسان‌های مبتلا به طلاعون ریوی، گزش توسط شپش آلوده انتقال می‌یابد.

بیوتروریسم، بهره‌گیری از عوامل زیستی مختلف به ‌منظور ایجاد ترس و وحشت و استفاده از عوامل بیولوژیک اعم از باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و فرآورده‌های آن‌ ها در جهت اهداف خصمانه است و به عبارتی دیگر بیوتروریسم سوء استفاده از عوامل باکتریایی، ویروسی، انگلی یا فرآورده‌های آن‌ها به ‌منظور ارعاب یا هلاکت انسان‌ها(بیوتروریسم پزشکی) یا آلودگی و نابودی گیاهان یا دام‌ها (بیوتروریسم کشاورزی )است .


منبع : ایسنا

برچسب ها : #بیوتروریسم #مقابله #رزمایش #انتظامی #برگزار #عوامل #استفاده #طاعون #استان #فرمانده #گزارش #آلوده #‌منظور #فرآورده‌های #بیماری #اهداف #انتقال #تهدیدات #آمادگی #بهداری #ایسنا

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : رزمایش مقابله با بیوتروریسم در شیراز برگزار شد

*

*


X https://sport45.site/