تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1396 - ساعت : 10:52

کد مطلب: 19643 چاپ به اشتراگ گذاشتن

طوفان «مشگین‌شهر» و سیل «نیر» بدون تلفات جانی

مازندشورا: طوفان مشگین‌شهر و سیل شهرستان نیر خسارت و تلفات جانی نداشته است.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار ایسنا، طی روز گذشته استان اردبیل شاهد تندبادهایی با سرعت بالغ بر 85 کیلومتر بر ساعت بود که بیشترین سرعت آن در شهرستان مشگین‌شهر با 130 کیلومتر بر ساعت و اردبیل با سرعت 108 کیلومتر ثبت شده است. که باعث بوجود آمدن اختلال در زندگی عمومی مردم شد.

بطوری‌که این طوفان در شهرستان مشگین‌شهر باعث وارد شدن خسارت‌ها به تأسیسات شهری و روستایی و موجب قطعی آب بیشتر مناطق این شهرستان شد.

به گفته مدیرکل بحران استان اردبیل، توفان 135 کیلومتر بر ساعت باعث ذوب شدن برف سبلان و گل‌آلودی رودخانه خیاوچایی که منبع اصلی آب شرب این شهرستان می‌باشد شد.

امامی یگانه یادآور شد: هم‌اکنون آب 50 درصد مشترکان شهرستان قطع است و اقدامات لازم برای تأمین آب شهروندان مشگین‌شهری انجام شده بطوری‌که 16 تانکر آبرسان به منطقه اعزام شده و خودروهای نیروی امدادی نیز از اقدام به پخش آب معدنی در محلات مشگین‌شهر کرده‌اند.

امامی اضافه کرد: تندباد در شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل و سرعین موجب قطع برق شده بود که به جز سرعین این مشکل در دیگر مناطق برطرف شده است. هم‌چنین در شهرستان مشگین‌شهر خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی وارد شده که خسارت‌های نهایی در حال بررسی و جمع‌بندی است به‌زودی اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل یادآور شد: بارش باران‌های رگباری و ذوب شدن برف در شهرستان نیر نیز باعث طغیان رودخانه‌ها شده و خسارتی به مزارع کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، با اعلام آموزش و پرورش استان اردبیل نیز به‌علت وجود مشکل تأمین آب در مشگین‌شهر همه مدارس شهری این شهرستان امروز  تعطیل است.

انتهای پیام


منبع : ایسنا

برچسب ها : #شهرستان #مشگین‌شهر #اردبیل #کیلومتر #استان #تأمین #یادآور #سرعین #اعلام #امامی #کشاورزی #خسارت‌های #مناطق #ایسنا #گزارش #بطوری‌که #طوفان #مدیرکل #بحران

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : طوفان «مشگین‌شهر» و سیل «نیر» بدون تلفات جانی

*

*


X https://sport45.site/