تاریخ انتشار : شنبه 09 اردیبهشت 1396 - ساعت : 13:15

کد مطلب: 21368 چاپ به اشتراگ گذاشتن

شهروندان در مجاورت نقاط خطرساز توقف نکنند

مازندشورا: شهردارآنلاین: شهرداری منطقه یک تهران با صدور اطلاعیه ای از شهروندان خواست با توجه به بارش های اخیر و امکان شسته شدن سنگ و شن از ارتفاعات،از توقف خودرو و مجاورت در مکان های خطرساز خودداری کنند.

مازندشورا:به گزارش شهردار آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهندس مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه، با اعلام این اطلاعیه اظهار کرد : با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهپایه بودن منطقه یک و احتمال شسته شدن سنگ و شن از کوه به هنگام بارندگی ها، شهروندان وسایل نقلیه خود را در مجاورت مکان های خطرساز از جمله مسیر کوه و زیر درختان پارک ننموده و از ریختن نخاله ها و ضایعات ساختمانی ، و زباله های خانگی در داخل رودها و کانال ها خودداری نموده که موجب گرفتگی جریان آب نشود .
وی با اشاره به حضور نیروهای خدماتی در سطح معابر منطقه یک گفت: مدیران خدمات شهری نواحی ، ناظرین، اکیپ های عملیاتی و لایروبی در بارش های اخیر به صورت آماده باش در معابر پر تردد و اصلی سطح منطقه حضور یافته و آبهای سطحی ناشی از بارش باران را هدایت نمودند.
نوربخش افزود: طبق آنالیز اجرایی ، نیروهای خدمات شهری و پیمانکاران مستقر در نواحی ده گانه منطقه یک ماهی یکبار اقدام به لایروبی کل انهار روباز و روبسته سطح منطقه یک می کنند که در طرح های ویژه ، این عملیات به ماهی دو بار نیز می رسد.
وی تصریح کرد : در هر ناحیه نقاط حساسی وجود دارد که با حضور کارگران مستقر در این نقاط و بازدید مستمر ، ساماندهی می شوند و برخی نقاط که امکان آبگرفتگی به دلیل عدم کشش انهار نسبت به حجم بارش ها وجود دارد کارگر مستقر حضور داشته و سریع اقدام به ساماندهی و هدایت آبهای جاری می کند.
نوربخش مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز را زباله های شهری دانست که توسط افراد نا آگاه در انهار رها و موجب گرفتگی آنها و آبگرفتگی معابر می شود.
این مقام مسئول روزهای پایانی هفته را روزهای پر کاری برای کارگران لایروب دانست و گفت: در روزهای پایانی هفته حجم وسیعی از زباله ها در معابر رها می شود که کارگران به صورت فعال اقدام به پاکسازی مسیرها و انهار می کنند.

 


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #منطقه #انهار #معابر #اقدام #کارگران #آبگرفتگی #زباله #نوربخش #روزهای #مستقر #پایانی #دانست #ساماندهی #روباز #لایروبی #گرفتگی #شهرداری #خطرساز #مجاورت #نیروهای #خدمات #آبهای #شهروندان #نواحی #هدایت

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : شهروندان در مجاورت نقاط خطرساز توقف نکنند

*

*


X https://sport45.site/