جمعی از مردم مازندران:آمدیم تا ایرانمان مقتدرتر شود

تاریخ انتشار : جمعه 29 اردیبهشت 1396 - ساعت : 21:00

کد مطلب: 23086 چاپ به اشتراگ گذاشتن

جمعی از مردم مازندران:آمدیم تا ایرانمان مقتدرتر شود

مازندشورا: ساری -ایرنا-صف های باشکوه مشارکت کنندگان سیاسی ایران در استان پهناور مازندران، امروز از همان ساعات آغازین انتخابات در شعب اخذ رای، نمایشی از وحدت و همدلی ایرانیان در گوشه ای از این سرزمین افتخارآمیز را رقم زد.

مازندشورا: به گزارش ایرنا هفت هزار و 931 شعبه خذ رای شهری و روستایی به منظور جمع آوری آرای 2 میلیون و 568 هزار شهروند مازندرانی واجد شرایط رای، در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مازندران سازماندهی شد که از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور کار خود را آغاز کردند.
بسیاری از شعبات اخذ رای این استان از جمله مهدیه ساری و حسینیه های شهرستان ها حتی دقایقی قبل از اعلام رسمی آغاز انتخابات و بازشدن درب شعبه ها با حضور مردمی مواجه بود که خود را برای رقم زدن حماسه سیاسی دیگری در عرصه کشوری و منطقه ای خود مهیا کرده بودند.
پیرمرد 80 ساله ساروی با پسر و عروس و نوه اش از جمله کسانی بود که از دقایقی قبل از آغاز رسمی زمان شروع انتخابات روبروی درب مهدیه ساری ایستاده بود، حضور این خانواده 4 نفره نمایش ساده حس تکلیف سه نسل در کنارهم را در ذهن تداعی می کرد، آنچه امروز در عیاری وسیعتر در کل کشور شاهدیم.
محمدعلی پیرزاد می گوید: در تمام دوره های انتخاباتی کشور در زمینه های مختلف شرکت کرده ام و همیشه از اینکه وظیفه خودم را در برابر کشورم در حدتوان آنگونه که از من برآمده انجام داده ام خوشحالم و احساس سرافرازی می کنم.
در گوشه ای از مهدیه نیز چند دختر جوان در حال گفتگو بودند که به نظر می رسید رای اولی هستند، با ظاهری آراسته و به اصطلاح خودمان امروزی، می گویند دانشجوییم و در بحبوحه امتحانات، اما گویا برای آزمونی بزرگ تر آمده اند.
مهسا مرتضوی دانشجوی رشته علوم پزشکی تازه 2روز است که وارد سن قانونی رای دادن شده و می گوید: به عنوان یک ایرانی برای اولین بار میخواهم حضور مقتدرانه خودم را پای صندوق های رای نشان دهم.
مهسا با اشاره به حضور رسانه های خارجی برای انعکاس اخبار انتخابات ایران، گفت: به عنوان یک رای اولی شور و شوقی وصف نشدنی دارم زیرا به سنی رسیده ام که میتوانم شانه به شانه هموطنانم در یک صف با سهم یکسان در سرنوشت وطنم و رقم خوردن حضوری پرشور ایفای نقش کنم.
این دانشجوی جوان می گوید: از دولت آینده میخواهم به هر یک از رای های مردم به عنوان یک تکلیف نگاه کند و با تلاش و مدیریت سازنده و مسئولانه پاسخگوی اعتماد مردم بخصوص در عرصه های فرهنگی و اقتصادی باشد.
مهسا توجه ویژه رییس جمهور آینده به قشر دانشجو و مشکلات این قشر را خواستار شد و افزود: دیدگاه های فرهنگی کاندیداها در مناظرات مهمترین عاملی بود که در تصمیم گیری انتخاباتی من و خانواده ام نقش داشت.
مریم کریمی زن خانه دار مازندرانی که برای رای دادن ، دبیرستان الزهرا (س)، محل تحصیل دخترش را انتخاب کرده است، نیز در کنار انتخاب رییس جمهور مقتدر انتخاب اعضای شورای کارآمد را دلیل حضور خود پای صندوق رای عنوان می کند.
این زن خانه دار که کارشناسی حقوق دارد، معتقد است: آبادانی، ساماندهی وضعیت رفاهی، فرهنگی و اجتماعی یک شهر از جمله رسالت های یک شورای کارآمد است، اعضای شورا اگر صلاحیت داشته و دارای مغز متفکر و اثرگذار باشند می توانند در بهبود اوضاع شهر نقشی اساسی ایفا کنند.
علی شهیدی مرد 56 ساله مازندرانی است که عنوان می کند: برای اولین بار است، پای صندوق رای حاضر شده و در انتخابات شرکت می کنم.
او می گوید: در تمام دوره های انتخاباتی همواره بر این اعتقاد بودم که رای مردم تاثیری در انتخابات ندارد اما در حال حاضر احساس می کنم کشورم به حضور تک تک ما نیاز دارد و این تک تک افراد تبدیل به 'ما' شده و در اعلام نتایج کلی انتخابات و میزان آرا بسیار موثر است.
او افزود: امروز در عرصه بین المللی، این اتحاد و همبستگی سد دفاعی ملت ما در برابر بیگانگان است و البته انتخاب ما نیز با توجه به شرایط حساس جهانی برای ریاست دولت باید کسی باشد که نگاهی تعاملی به جهان داشته و بخواهد با دیگر کشورها وارد گفتگو و صلح شود.
این مرد میانسال شمالی برخی وعده های نامزدهای ریاست جمهوری را غیر منطقی و غیر قابل اجرا عنوان کرد و گفت: از رئیس جمهور آینده انتظار داریم رفاه، آرامش و امنیت ملی را به عنوان مهمترین نیازهای ملت سرلوحه برنامه و سیاست های خود قرار دهد.
نسرین خالقی نیز از جمله رای دهندگانی بود که در صف رای دهندگان مصلای امام خمینی ساری بود، این فرهنگی بازنشسته گفت: رقم خوردن یک دوره انتخاباتی در کشور هزینه های مالی زیادی دربر دارد که نظام مردم سالاری ما این هزینه را متحمل می شود تا مردم خود در راس تصمیم گیری و اداره امور کشور باشند.
خالقی گفت: در قدم اول، حضور در انتخابات و انتخاب مدیری از جنس خود مردم یک تکلیف بر گردن همه ما به عنوان یک ایرانی است و در گام دوم نیز لازم است که از روی آگاهی و مطالعه، رای بدهیم تا بهترین انتخاب رقم بخورد.
این فرهنگی بازنشسته، آرامش و امنیت در عرصه داخلی و بویژه بین المللی را مهمترین تکلیف و وظیفه رییس جمهور دانست و گفت: مشکلات اقتصادی و بیماری های اجتماعی، بیکاری و معضلاتی در کشور هست که نمی توان منکر شد اما سازندگی کشور به اتحاد آرا و برنامه و سیاستی امروزی نیاز دارد.
سیاسیون حضور مردم در انتخابات را ساده ترین نماد مشارکت سیاسی و جلوه ای از دموکراسی و احقاق حقوق شهروندی می دانند و معتقدند که مردم در ادای حق خود نسبت به خود و جامعه اولی ترینند.
امروز 29 اردیبهشت ماه 96 حضور مردم در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا جلوه ای دیگر از حضور رقم زد.
49 هزار رای اولی در استان مازندران برای نخستین بار فرصت مشارکت در بزرگترین رویداد سیاسی امسال را یافته و 61 هزار نفر نیز در این استان دست اندرکار این رویداد عظیم هستند.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/3009


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #انتخابات #عنوان #فرهنگی #امروز #جمهور #انتخاباتی #استان #تکلیف #ریاست #صندوق #مهمترین #مازندران #شورای #سیاسی #جمهوری #مهدیه #مازندرانی #آینده #اعضای #رویداد #تصمیم #افزود #مشکلات #باشند #امنیت #برنامه #هزینه #خالقی #آرامش #مشارکت #اجتماعی #بازنشسته #المللی #اتحاد #کارآمد #ایرانی #دقایقی #اعلام #خانواده #روستا #اسلامی #شرایط #دوازدهمین #پنجمین #وظیفه #برابر #اولین #میخواهم #خوردن #دانشجوی #امروزی #کشورم #احساس #گفتگو #اقتصادی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : جمعی از مردم مازندران:آمدیم تا ایرانمان مقتدرتر شود

*

*


X https://sport45.site/