کاهش 85 درصدی غرق شدگان  سواحل دریای خزر در نوشهر

تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1396 - ساعت : 17:24

کد مطلب: 28132 چاپ به اشتراگ گذاشتن

کاهش 85 درصدی غرق شدگان سواحل دریای خزر در نوشهر

مازندشورا: نوشهر- ایرنا - طبق آمار منابع رسمی از آغاز فصل شنا تاکنون 3 نفر در محدوده ساحلی دریای خزر در شهرستان گردشگرپذیر نوشهر غرق شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 85 درصد کاهش داشته است.

مازندشورا: به گزارش ایرنا ، گزارش های منابع رسمی حکایت از آن دارد که این افراد در خارج از طرح های سالمسازی دریا و در مناطق ممنوعه و حادثه خیز دریای خزرمحدوده ساحلی نوشهر غرق شده اند.
در 2 ماهه اول فصل شنا سال گذشته در آب های ساحلی دریای خزر 14 نفر غرق شده بودند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :‌ طی 2 هفته گذشته 2 نفر در آب های ساحلی شهرستان نوشهر غرق شدند.
علی عباسی افزود :‌ جمعه گذشته نیز یک مرد 45 ساله در آب های ساحلی دریای خزر در نوشهر غرق شد.
وی اظهار داشت : بررسی و معاینات پزشکی بر روی جسد نشان داد که علت اصلی غرق این مرد 45 ساله مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.
در طول مسیر حدود 60 کیلومتر محدوده ساحلی شهرستان نوشهر 40 نقطه حادثه خیز وجود دارد.
امسال دستکم 80 ناجی غریق و 25 نجاتگر در 2 نوبت صبح و عصر به مسافران و گردشگرانی که برای شنا و تفریحات آبی وارد دریا می شوند خدمات ارائه می کنند.
طرح سالمسازی دریا در مازندران امسال از ابتدای خرداد ماه آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.
طبق آمار های منابع رسمی و نتایج نظر سنجی ها ، حدود 85 درصد مسافران و گردشگرانی به مازندران می آیند ، هدف اولشان شنا یا بیتوته در سواحل دریای خزر است.
مازندران 338 کیلومتر از ساحل حدود 900 کیلومتری دریای خزر را در اختیار دارد. حدود 142 کیلومتر از این سواحل حوزه آب های ساحلی شهرهای نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، نشتارود ، تنکابن و رامسر است .
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899

اجتماعي

شمار قربانيان

آب هاي ساحلي

نوشهر


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #نوشهر #ساحلی #دریای #مازندران #کیلومتر #سواحل #گذشته #گزارش #امسال #مسافران #گردشگرانی #شهرستان #خبرنگار #سالمسازی #منابع #پزشکی #ایرنا #حادثه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : کاهش 85 درصدی غرق شدگان سواحل دریای خزر در نوشهر

*

*


X https://sport45.site/