تاریخ انتشار : دوشنبه 06 شهریور 1396 - ساعت : 20:53

کد مطلب: 30183 چاپ به اشتراگ گذاشتن

سرپرست رفتگران طبیعت مازندران:

۲۳۵۰ برنامه از سوی رفتگران طبیعت در ایران انجام شد

مازندشورا: ساری - سرپرست رفتگران طبیعت مازندران شمار اعضای این تشکل را ۱۰۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و گفت: دو هزار و ۳۵۰ برنامه در کشور نیز اجرا شده است.

مازندشورا:پرستو ملکی درحاشیه طرح پاکسازی ساحل به مناسبت بزرگداشت نلسون ماندلا در ساحل فرح آباد ساری در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تشکل رفتگران طبیعت ایران گفت: رفتگران طبیعت ایران در ۲۸ خرداد ۹۱ توسط کاظم نجفیان تأسیس شد؛ ایشان در سفر به مازندران و مشاهده زباله در این استان، پاکسازی خانوادگی انجام دادند و شبانه این گروه را با یک هزار ۲۰۰ نفر عضو تشکیل دادند.

سرپرست رفتگران طبیعت استان مازندران، با بیان اینکه این تشکل در حال حاضر، نزدیک به صد هزار نفر عضو از سراسر ایران دارد، افزود: این گروه دو هزار ۳۵۰ برنامه در سراسر ایران اجرا کرده که از این تعداد ۲۸۹ برنامه برای مازندران بوده است.

ملکی با بیان اینکه ما هر هفته جمعه‌ها، پاکسازی طبیعت، ساحل، دریا و جنگل را انجام می‌دهیم، افزود: ما این کار را به امید اینکه این فرهنگ در مردم ایجاد شود که زباله‌های خود را در طبیعت باقی نگذارند، انجام می‌دهیم؛ چرا که در طبیعت کسی برای جمع‌آوری زباله وجود ندارد و زباله در جنگل‌ها باقی مانده و موجب آسیب طبیعت خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت کنترل تولید زباله توصیه کرد که از نایلون‌ها کمتر استفاده و به جای آنها بیشتر از کیسه‌های پارچه‌ای‌ استفاده گردد.

سرپرست رفتگران طبیعت استان مازندران، در ادامه افزود: امروز نیز به مناسبت بزرگداشت روز جهانی نلسون ماندلا و کار داوطلبانه، برنامه پاکسازی در ساحل را همراه با حضور نماینده سازمان ملل داریم و امیدواریم روزی به طبیعت بیاییم که فقط از زیبایی‌های طبیعت لذت ببریم.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #طبیعت #رفتگران #مازندران #زباله #پاکسازی #برنامه #استان #اینکه #سرپرست #افزود #استفاده #سراسر #نلسون #مناسبت #بزرگداشت #ماندلا #دادند

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ۲۳۵۰ برنامه از سوی رفتگران طبیعت در ایران انجام شد

*

*


X https://sport45.site/