در حاشیه عزلی ابهام‌آمیز در استانداری مازندران!

تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهریور 1396 - ساعت : 16:33

کد مطلب: 31004 چاپ به اشتراگ گذاشتن

یادداشت

در حاشیه عزلی ابهام‌آمیز در استانداری مازندران!

مازندشورا: خبر « سید جواد موسوی مدیرکل حراست استانداری عزل شد» اگرچه کوتاه بود اما بسیاری را با شگفتی مواجه کرد؛ شگفتی از این جهت که چرا مدیرکل استانداری، در معرض تعویض قرار گرفت.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، خبر به‌سرعت برق و باد پیچید، خبری که خیلی‌ها از شنیدن آن متعجب و متحیر شدند.

 خبر این بود« سید جواد موسوی مدیرکل حراست استانداری عزل شد»  این خبر اگرچه کوتاه بود اما بسیاری را با شگفتی مواجه کرد؛ شگفتی از این جهت که چرا مدیرکل استانداری، در معرض تعویض قرار گرفت.  

کسی در این نکته که هر معارفه‌ای روزی یک تودیع را در پی خواهد داشت شکی ندارد و در این موضوع هم اعتقاد بر این است که بالاخره باید منتظر تودیع بود اما بحث در این نکته است که چگونه در میان مدیران ستادی استانداری مازندران، فردی عزل می‌شود که عملکردش به اذعان همه کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه اجرایی و نظارتی استان، فردی توانمند و بسیار پای در رکاب بود؟، وقتی چنین فردی تعویض می‌شود باید هم به افکار عمومی حق داد که علامت سؤوال‌های جدی در مقابل این تغییر داشته باشند. 

نکته حائز اهمیت در این است که برخی شنیده‌ها از مخالفت یکی از موثران در دفتر رأس استان، با حضور موسوی در استانداری حکایت دارد که در واکاوی علت این مخالفت به نکته‌ای قابل تأمل ختم می‌شود.

 ظاهراً حراست استانداری مازندران با لحاظ حساسیت در موضوع فساد به برخی از حوزه‌ها ورود کرده و با لحاظ حساسیتی قابل تقدیر، هم به شناسایی گلوگاه‌های فساد برای انجام امور پیشگیرانه همت کرد و هم در این میان مانعی جدی برای برخی که با نفوذ در گلوگاه‌ها حاشیه امنی برای خود ایجاد کرده بودند شد.

تا آنجایی‌که شنیده‌ها می‌گوید این است که در روند این ورود فسادستیزانه حراست، شخص استاندار با حمایت قاطع خود سعی کرد که فساد ستیزی سرعت بیشتری گیرد اما متأسفانه ظاهراً برخی افراد که مانعی جدی برای این موضوع شدند که البته کفه ترازو فعلاً!  به نفع آنان سنگینی می‌کند.

از طرفی هم به شنیده‌ها این نکته هم اضافه شده است که عزل مورد اشاره در زمان عدم حضور یکی از چهره‌های امنیتی استان روی داده است، وی که از مشفقان و حامیان اصلی مدیریت حراست در فسادستیزی است اکنون در سفر حج تمتع به سر می‌برد.

بسیاری معتقد هستند با حضور این چهره در استان، عزل به راحتی اتفاق نمی‌افتاد، بهر تقدیر آنچه که از دل این ماجرا بر می‌آید این است که در شرایطی که  رهبری فرزانه انقلاب بر فسادستیزی بی‌ملاحظه به‌شدت و مکرر تاکید دارند بر همگان فرض است که این مطالبه جدی رهبری را که خواست قاطبه مردم است را در دستور کار خود قرار داده  و برای تحقق آن از تمام ظرفیت خود بهره گیرند.

 بدون تردید حضوری فرد فسادستیز که در این مسیر ملاحظات سیاسی را در رویکرد خود لحاظ نمی‌کرد  و برای او اصول‌گرا و اصلاح‌طلب معنی نداشته یک فرصت برای استان تلقی می‌شد که البته مدیر ارشد استان، تا آنجایی‌که نگارنده در جریان است مصر به ادامه روند فسادستیزی بود اما متأسفانه برخی دست‌های پنهان و پیدا کار را به قیچی کردن این روند رساندند.

به نظر می‌رسد در این ماجرا هم رسانه‌ها و هم خواص استان به‌ویژه نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی، نباید ساکت بنشینند و تنها نقش تماشاچی را در این قصه پرغصه بازی کنند.

3141/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #استان #استانداری #حراست #مازندران #فسادستیزی #شنیده‌ها #موضوع #متأسفانه #آنجایی‌که #البته #موسوی #ماجرا #مانعی #تقدیر #حاشیه #تودیع #بسیاری #مدیرکل #مخالفت #تعویض

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : در حاشیه عزلی ابهام‌آمیز در استانداری مازندران!

*

*


X https://sport45.site/