واقعه غدیر و امامت نقشه راه است

تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهریور 1396 - ساعت : 17:07

کد مطلب: 31018 چاپ به اشتراگ گذاشتن

نماینده ولی فقیه در مازندران:

واقعه غدیر و امامت نقشه راه است

مازندشورا: ساری - نماینده ولی فقیه در مازندران، از واقعه غدیر و امامت به عنوان نقشه راه یاد کرد.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله نورالله طبرسی عصر چهارشنبه در همایش غدیر شناسی در مجتمع اهل  بیت ساری  واقعه غدیر  و امامت را نقشه راه  دانست و گفت : واقعه غدیر و درسهای آن باید در تمام دقایق زندگیمان جاری باشد.

وی افزود: غدیر مسئله دنیوی و حکومت نیست زیرا حکومت ظاهری در شان ائمه اطهار نبوده و این وادی برای کسانی است که شیفته دنیا، کرسی و مقام هستند.

وی اضافه کرد: موضوع مهم برای امام و ائمه اطهار مفسر دین بودن و هدایت بوده تا بتوانند بشر را به منتهی الیه مقصود برسانند.

طبرسی با اشاره به اختلاف شیعه و سنی بر سر امامت ، اظهار داشت : هسته خلافت دیانت بوده و این اختلافات ناشی از گم کردن نقشه راه است.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه شیعه امامت را جزء هییت رئیسه دین و اصول آن می داند ، تصریح کرد: شیعه معتقد است که امام باید منصوب باشد و نه منتخب و خدای تعالی باید امام را مشخص و به پیامبر ابلاغ کند و پیام خداوند در واقعه غدیر توسط پیامبر به مردم ابلاغ شد.

طبرسی یکی از علل نبوت را امامت دانست و گفت : خداوند امام را برای حفظ دین تعیین کرده و درواقع نبوت برای بقا و امامت برای تداوم دین است، از اینرو دهه امامت و ولایت داریم اما از آن استفاده نمی کنیم در حالیکه این واقعه مسئله مهم امامت  و دین را تبیین می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: سیاست دنیوی اگر برای نگهداری عباد و ولاد نباشد ، دردی را دوا نمی کند.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #امامت #واقعه #طبرسی #اطهار #پیامبر #ابلاغ #خداوند #حکومت #مسئله #مازندران #دانست #نماینده #دنیوی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : واقعه غدیر و امامت نقشه راه است

*

*


X https://sport45.site/