نظام تعلیم و تربیت باید انقلابی باشد/صهیونیست‌ها پشت پرده ترویج بی‌حجابی و فساد اخلاقی

تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 - ساعت : 14:35

کد مطلب: 35196 چاپ به اشتراگ گذاشتن

حجت‌الاسلام پناهیان مطرح کرد

نظام تعلیم و تربیت باید انقلابی باشد/صهیونیست‌ها پشت پرده ترویج بی‌حجابی و فساد اخلاقی

مازندشورا: استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت باید انقلابی باشد، گفت: جوانان قبل از تربیت معنوی باید انقلابی به بار بیایند تا قدرت ایستادگی در برابر وسوسه‌های شیطان‌های درونی و بیرونی را داشته باشند.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان پیش از ظهر امروز در جمع مردم در مصلای این شهرستان با تاکید بر تقویت بنیان‌های دینی در جامعه، اظهار کرد: امروز با پیشرفت فناوری‌های ارتباطی، ابزارهای فساد انگیز به وفور در دست جوانان جامعه قرار دارد و هرگونه انحراف در بین آنان، نشان دهنده عدم تعلیم و تربیت صحیح در جامعه است.

وی افزود: تقوا و افزایش نظارت‌های درونی توام با تقویت ایمان و باور الهی در بین جوانان، سبب بازدارندگی در بین آنها می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت رسمی کنونی ما عاجز از تربیت صحیح است، تصریح کرد: اگر فرزندان جامعه ما تعلیم و تربیت قوی داشته باشند، دچار انحراف نمی‌شوند.

پناهیان همچنین یکی از اثرات آموزش غلط در جامعه را فاصله گرفتن جوانان از تفکر دینی برشمرد.

وی با اشاره به بسترها و ریشه‌های دینی در بین جوانان و ظرفیت‌های غافل شده در این حوزه، یادآور شد: ظهور شهدایی مانند شهید حججی نشان‌دهنده وجود زمینه‌ها و استعدادهای فوق‌العاده معنوی در جامعه است که  این دست شهدا با افزایش کمالات خود، گوی سبقت را در زمینه معنوی از پیران ربودند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت در جامعه، گفت: تعلیم و تربیت دینی صرفا آموزش خدا و معاد نیست بلکه باید معارف دینی و تربیت اسلامی توام با نگاه جهادی تحول خواه دنبال شود.

وی با بیان اینکه بنیان اندیشه جوانان سالم است، اضافه کرد: برخلاف تصور برخی که جوانان را ظرفی توخالی می‌پندارند، جوانان ظرف‌های جوشنده‌ای هستند که می‌توانند همانند چشمه‌ای جوشان، معارف الهی را بازتولید کنند.

پناهیان ادامه داد: جوانان قبل از تربیت معنوی باید انقلابی به بار بیایند تا قدرت ایستادگی در برابر وسوسه‌های شیطان‌های درونی و بیرونی را داشته باشند.

امنیت کنونی کشور در پرتو انقلاب گری به دست آمده است

پناهیان امنیت کشور را ناشی از رویکرد انقلابی برشمرد و افزود: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که امنیت ما در پرتو روحیه جهادی و انقلابی به دست آمده است و در حقیقت در یک کلام، امنیت ما ناشی از انقلاب ما است.

وی افزود: اگر فلسفه شهادت را آموزش دهیم، جامعه ما انقلابی بار می‌آید اما متاسفانه مبلغان دینی جهاد و روحیه جهاد و شهادت را آنچنان تبلیغ نمی‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه مسجد محوری را شاخصه یک نظام تعلیم و تربیت دینی عنوان و یادآور شد: مسجدی در تراز نظام اسلامی مورد تاکید اسلام است که شهادت طلبی در آن آموزش داده شود و افراد شهادت طلب از خروجی تربیتی آن بیرون بیایند.

ظلم‌ستیزی شاخصه مهم جامعه دینی است

وی انقلابی‌گری را به معنای مبارزه با نمادهای باطل و استکبار دانست و خاطرنشان کرد: اگر مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی را درست یاد داده نشود، جامعه دچار سطحی‌نگری و ضعف در حوزه دین می‌شود زیرا اسلام حقیقی، اسلام مبارزه و تقابل با باطل است.

این استاد دانشگاه دعای ندبه را دعای حرکت و قیام برای یاری دین الهی بیان کرد و ادامه داد: محتوا و هدف دعای ندبه جنگ علیه ظلم و حضور مردان الهی در میدان جنگ و شیرزنان برای حضور در صحنه در جهت یاری ولی خدا است.

پناهیان با اشاره به اینکه حقیقت دعای عهد انقلابی گری در مسیر امام زمان(عج) است، افزود: دین بدون حماسه برای جوان جذابیت ندارد و بر این اساس است که شاهد حضور پرشور جوانان در میدان‌های مبارزه و جهاد مانند دفاع مقدس و دفاع از حرم آل‌الله هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر جوانان اهل حماسه و ظلم ستیز بار بیاوریم، آنها در مسیر خداوند قرار می‌گیرند، افزود: تا ابلیس مسلک‌های حاکم در جهان نابود نشوند، جامعه بشری روی آسودگی را نخواهد دید.

وی ادامه داد: اگر انقلابی‌گری را فراموش کنیم، خداوند ما را رها خواهد کرد و یاری خدا در طول مسیر انقلاب برای توجه جامعه به رویکرد انقلابی و وجود روحیه انقلابی گری در بین ملت ما است.

پناهیان یکی از آسیب‌های کاهش روحیه انقلابی را ترویج فساد در جامعه عنوان کرد و گفت: بی‌حجابی مساله طبیعی در جهان هستی نیست و صهیونیست‌ها پشت پرده ترویج بی‌حجابی و فساد اخلاقی در جامعه هستند.

وی افزود: نخست وزیر خبیث رژیم کودک‌کش صهیونیستی به دنبال ترویج و توصیه جوانان ما به هرزگی و پیگیری این موضوع است تا کم کم روحیه انقلابی در جامعه ما فروکش کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هرزگی مساوی با بردگی است، تصریح کرد: عدم آموزش و معرفی حقیقت دشمنی دشمنانی مانند رژیم صهیونیستی برای جوانان، سبب هرز رفتن روحیه جهادی و حماسی آنان می‌شود.

وی ادامه داد: راحت طلبی و عافیت اندیشی مغایر با روح انقلابی‌گری است و جامعه که روحیه انقلابی‌گری نداشته باشد قدرت مقابله با فساد را ندارد.

حقیقت پیاده‌روی اربعین حسینی بیعت با امام زمان(عج) است

پناهیان حضور میلیونی عاشقان حسینی را در تجمع پیاده روی اربعین حسینی در مسیر روحیه انقلابی‌گری و حماسی دانست و بیان کرد: اربعین حسینی محل تجمع عاشقان حسینی و جوانان پرشور انقلابی است که راه سیدالشهدا(ع) را چراغ راه خود قرار داده‌اند.

وی با توصیه برای برپایی باشکوه مراسم اربعین و کمک همه آحاد برای این مراسم بزرگ معنوی، خاطرنشان کرد: حتی آنهایی که توان رفتن برای مراسم اربعین حسینی را ندارند با تامین هزینه یک زائر برای خود در این مراسم نائب بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: کربلا متحول کننده و منشا انقلاب است و مدعیان انقلاب باید از سیره راه سیدالشهدا(ع) و قیام آن حضرت الگو بگیرند.

پناهیان گفت: حقیقت پیاده‌روی اربعین حسینی بیعت با امام عصر(عج) برای قیام آن حضرت است که می‌تواند تحول‌آفرین در جامعه بشری امروز ما شود.

86009/ع


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #جامعه #جوانان #انقلابی #تربیت #پناهیان #روحیه #استاد #حسینی #تعلیم #دانشگاه #انقلاب #افزود #اربعین #انقلابی‌گری #اینکه #آموزش #حقیقت #امنیت #معنوی #ادامه #ترویج #مراسم #مبارزه #شهادت #مانند #اسلام #جهادی #یادآور #اسلامی #بی‌حجابی #تاکید #امروز #صهیونیستی #خداوند #پرشور #حماسه #خاطرنشان #توصیه #ندارد #هرزگی #سیدالشهدا #صهیونیست‌ها #بگیرند #عاشقان #اخلاقی #حماسی #پیاده‌روی #دانست #شهرستان #دنبال #تصریح #بیایند #باشند #حجت‌الاسلام #برشمرد #معارف #کنونی #درونی #شاخصه #عنوان #اشاره #تقویت #انحراف #رویکرد #افزایش #استکبار

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : نظام تعلیم و تربیت باید انقلابی باشد/صهیونیست‌ها پشت پرده ترویج بی‌حجابی و فساد اخلاقی

*

*


X https://sport45.site/