۴۰۰۰ نمونه بندناف خون در مازندران ذخیره سازی شد

تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 - ساعت : 16:58

کد مطلب: 35316 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرعامل بانک سلول های بنیادی بندناف رویان:

۴۰۰۰ نمونه بندناف خون در مازندران ذخیره سازی شد

مازندشورا: ساری - مدیرعامل بانک سلولهای بنیادی بند ناف خون رویان از ذخیره سازی چهار هزار نمونه بندناف خون در مازندران خبر داد.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ضرابی عصر شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه سلولهای بنیادی انقلابی در زمینه دانش و علم ایجاد کرده است افزود: دانش سلول های بنیادی یک به عنوان دانش روز مطرح است و تاکنون چهار هزار بندناف خون در مازندران راه اندازی شده است.

وی افزود: کشورهایی که دانش سلول های بنیادی دارند می دانند این ثروت روز به روز افزایش می یابد و به فرمایش مقام معظم رهبری، ساختن قطعات یدکی انسان نیازمند تحقیقات است و کشور ما در ردیف کشورهای دارای سلول های بنیادی قرار دارد.

ضرابی ادامه داد: سلول های بنیادی انواع مختلفی دارد و شامل سلول بنیادی جنینی و بالغی است و همه بافت های بدن سلول های بنیادی را دارا هستند و بافت های بدن که از بین می روند نیازمند بافت های جایگزین است.

مدیرعامل بانک سلول های بنیادی بندناف رویان اظهار داشت: بندناف مملو از سلول های بنیادی است که می تواند در درمان بیماری ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی از قدیمی ترین منابع سلول های بنیادی مغز و استخوان است و در درمان انواع سرطان های تالاسمی از طریق سلول های مغز و استخوان استفاده می شود گفت: اگر فردی دهنده سلول های بنیادی باشد می توان سلول های بنیادی وی را برای اهدا جدا کرد.

وی استفاده از خون بند ناف را راحترین راه بیان کرد و گفت: بند ناف خون روش ساده ای است و صدمه ای به مادر و نوزاد ایجاد نمی کند و اولین بار در سال ۱۹۸۸ پیوند موفق بندناف صورت گرفت.

ضرابی ذخیره سازی خون بندفاف را ممکن دانست و اظهار داشت: در حال دو حاضر بانک عمومی و خصوصی بندناف در کشور فعال است و خانواده های در آستانه تولد نوزاد، بندناف خون را ذخیره سازی می کنند.

وی تصریح کرد: در بانکهای عمومی ۷۰۰ هزار و در بانکهای خصوصی سه میلیون بند ناف ذخیره سازی شده و ۳۵ هزار پیوند بندناف در دنیا صورت گرفته است.

ضرابی یادآور شد: روش بندناف روشی بدون درد است و ریسک آلودگی وجود ندارد و در دسترس بودن از جمله ویژگی های آن است.

مدیرعامل سلولهای بنیادی بندناف خون گفت: دفتر بندناف خون در مازندران از سال ۸۷ راه اندازی شده و جزو پنج دفتر برتر است و بیش از چهار هزار نمونه در مازندران جمع آوری و ذخیره سازی شده است.

ضرابی یادآور شد: بانک خون بند ناف رویان در نقشه جهانی ثبت شده است و دفتر بندناف خون نیز در اربیل عراق راه اندازی شده است.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #بنیادی #بندناف #ذخیره #ضرابی #مازندران #استفاده #مدیرعامل #اندازی #رویان #نوزاد #استخوان #پیوند #خصوصی #یادآور #بانکهای #عمومی #درمان #افزود #ایجاد #سلولهای #نمونه #نیازمند #اظهار #انواع #اینکه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ۴۰۰۰ نمونه بندناف خون در مازندران ذخیره سازی شد

*

*


X https://sport45.site/