تاریخ انتشار : چهار شنبه 03 آبان 1396 - ساعت : 08:49

کد مطلب: 35797 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

۲۰۰ تخت ویژه درمانی در مازندران اضافه شده است

مازندشورا: ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساختهای درمانی استان هزینه شده است گفت: ۲۰۰ تخت ویژه طی چهار سال در استان افزوده شد.

مازندشورا: به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی صبح چهارشنبه در نشست با استاندار مازندران، ضمن ارائه گزارش عملکرد چهار سال گذشته دانشگاه اظهار داشت :دانشگاه علوم پزشکی مازندران در طول چهار سال اخیر بیش از هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی و خدماتی هزینه کرده که از این تعداد ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت ها و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه خدمات هزینه شده است.

وی اضافه کرد:در همین مدت ۲۳۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی، ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری ، ۱۲۷ مرکز بهداشتی شهری و روستایی احداث شده است و خوشبختانه امروز مرکز استیجاری و ساختمان هایی با قدمت بالا وجود ندارد.

وسوی به احداث ۱۴ کلینیک ویژه ، ۱۴ مرکز اورژانس بیمارستانی و ۱۱ پایگاه اورژانس جاده ای، ۱۸ کلینیک دندانپزشکی، افزوده شدن ۲۰۰ تخت ویژه و ۳۰ هزار متر مربع به فضای آموزشی و پژوهشی نیز اشاره کرد وگفت:همچنین دانشگاه موفق به احراز کسب رتبه برتر عمران سلامت روستایی ، رتبه یک پژوهش کشور و رتبه برتر جلب مشارکت بین بخشی کشور شده است .

وی با ذکر این نکته که در حال حاضر با وجوددستاورهای علمی و پژوهشی و  اقدامات عمرانی بسیار در حوزه سلامت، دانشگاه با مشکلات مالی مواجه است اضافه کرد :پرداخت  نشدن مطالبات بیش از ۵۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توسط  سازمان های بیمه گر موجب کاهش شدید نقدیندگی در بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان شده است  که دانشگاه را در این مراکز  دچار  چالش بسیار جدی کرده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اشاره به صرف هزینه های بسیار جهت ارائه  خدمات به مردم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مشکل تامین مالی جهت خرید لوازم و تجهیزات پزشکی اظهار کرد : این مراکز برای ادامه روند بهینه ارائه خدمات سلامت به مردم باید مطالبات به تعویق افتاده شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و پیمانکاران طرف قرارداد را بپردازند و همچنین برای افزایش انگیزه  و جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات درمانی ، نسبت به پرداخت  کارانه یک سال عقب افتاده پزشکان  و کارکنان خود اقدام نمایند و در این زمینه سازمان‌های بیمه گر باید  نسبت به پرداخت مطالبات خود به دانشگاه علوم پزشکی مازندران  زودتر اقدام کنند تا ادامه طرح تحول سلامت دچار مشکل نشود.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #دانشگاه #پزشکی #مازندران #خدمات #سلامت #درمانی #روستایی #میلیارد #مراکز #مطالبات #بسیار #اضافه #هزینه #تومان #اقدام #پرداخت  #افتاده #تجهیزات #ادامه #مازندران  #اورژانس #عمرانی #اظهار #ارائه #احداث #کلینیک #اشاره #پژوهشی #گزارش #همچنین

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ۲۰۰ تخت ویژه درمانی در مازندران اضافه شده است

*

*


X https://sport45.site/