اجرای 571 برنامه در هفته پدافند غیرعامل مازندران

تاریخ انتشار : پنج شنبه 04 آبان 1396 - ساعت : 15:58

کد مطلب: 35952 چاپ به اشتراگ گذاشتن

اجرای 571 برنامه در هفته پدافند غیرعامل مازندران

مازندشورا: ساری-ایرنا- مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان مازندران گفت: علاوه بر 34 پیش برنامه اجراشده از اول آبان ماه در حیطه های مختلف این حوزه، 571 برنامه جهت اجرا در هفته ملی پدافند غیرعامل استان از 6 تا 12 آبان پیش بینی شده است.

مازندشورا: به گزارش خبرنگار ایرنا سید یدالله نبوی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پدافندغیرعامل با خبرنگاران ساری،مهمترین این برنامه ها را شامل برگزاری 223 کلاس آموزشی، 121 رزمایش، 25 همایش، برپایی 29 نمایشگاه و افتتاح 9 طرح با ماهیت پدافندغیرعامل عنوان کرد.
به گفته وی رینگ برق منطقه سوادکوه، خانه هلال و مدیریت بحران روستایی، شبکه های برق رسانی و تامین دیزل ژنراتور مراکز حساس از جمله طرح های افتتاحی استان طی این هفته است.
مدیرکل شورای پدافند غیرعامل مازندران شعار امسال این هفته را 'پدافندغیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور' اعلام کرد و گفت: با نامگذاری هریک از روزهای هفته در جهت دستیابی به اهداف و اشراف بیشتر به این حوزه در سطح استان تلاش می شود.
نبوی نواختن زنگ پدافند غیرعامل در روز یکشنبه دومین روز این هفته و برگزاری همایش استانی با حضور رئیس مرکز راهبردی پدافندغیرعامل کشور، افتتاح نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای پدافندغیرعامل و همایش استانی تجلیل از فعالان این حوزه را از برنامه های شاخص هفته پدافندغیرعامل استان مازندران عنوان کرد.
**آموزش بیش از یک میلیون نفر ساعت در حوزه های مختلف
نبوی با اشاره به اقدامات مثبت شورای پدافندغیرعامل مازندران در دولت تدبیر و امید، آموزش کارشناسان دستگاه های مختلف استان درخصوص برخورد با عوامل خطر از جمله در حوزه های زیستی و حفظ نباتات، جنگل و مخاطرات را از جمله اقدامات مهم این شورا برشمرد و تاکید کرد: در این راستا طی 4 سال گذشته یک میلیون و 245 هزار نفر ساعت در سطح استان آموزش دیدند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی 12 گانه مازندران و کمیته های 22 شهرستان طی 4 سال گذشته گفت: تشکیل جلسات کارگروه ها جهت برنامه ریزی راهبردهای کلی در حوزه پدافند غیرعامل و جلسات 2 قرارگاه فعال این استان در حوزه زیستی و سایبری و آموزش کارشناسان این حوزه ها برای شرایط اضطراری از جمله اقدامات شورای پدافند غیرعامل استان در دولت تدبیر و امید بوده است.
نبوی برگزاری 915 رزمایش و مانور، صدور مجوز 37 پروژه ملی جهت بهره مندی از منابع ملی، بازدید از مراکز حساس و شناسایی نقاط ضعف و رفع این نقاط در 160 مرکز از جمله بیمارستان ها و انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه بین هلال احمر، مدیریت بحران، دفاتر امور روستایی و شورای پدافند غیرعامل جهت تقویت مراکز دهستان های بالادست و پایین دست را از دیگر اقدامات چهارساله برشمرد.
سازمان پدافند غیرعامل از سال 82 در کشور براساس سیاست های کلی نظام جهت بازدارندگی و مصونیت در برابر تهدیدات دشمن بدون استفاده از سلاح، مهمات و جنگ افزار و تقویت زیرساخت ها در این راستا، تشکیل شد.
6 تا 12 آبان هفته و روز هشتم آبان روز ملی پدافندغیرعامل نامگذاری شده است.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: محسن حسن نیا
3009/1899

اجتماعي

پدافند غير عامل

مازندران

نبوي


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #پدافندغیرعامل #پدافند #استان #غیرعامل #مازندران #برنامه #آموزش #اقدامات #شورای #همایش #تشکیل #مراکز #برگزاری #برشمرد #زیستی #کارشناسان #تدبیر #راستا #گذشته #تقویت #جلسات #کارگروه #افتتاح #خبرنگار #اشاره #رزمایش #عنوان #مدیریت #روستایی #مصونیت #نامگذاری #میلیون #نمایشگاه #استانی #بحران

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : اجرای 571 برنامه در هفته پدافند غیرعامل مازندران

*

*


X https://sport45.site/